پروانه سلحشوری تاکید کرد: مخالف دادن اختیارات بیش از حد به صداوسیما هستم.

به گزارش جماران؛ پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد متولی فضای مجازی و تولید صدا و تصویر در آن هستند، تاکید کرد کمیسیون فرهنگی هیچ مصوبه‌ای برای انحصار صداوسیما برای صدور مجوز رادیو و تلویزیون اینترنتی نداشته است.

پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ضمن مخالفت با افزایش اختیارات صداوسیما به ویژه در حوزه‌ها و عرصه‌های غیر مرتبط، تاکید کرد این کمیسیون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر انحصار صداوسیما برای صدور مجوز رادیو و تلویزیون اینترنتی نداشته است.

پس از تشکیل جلسه دیروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بعضی از اخبار و اظهارنظرها حاکی از آن بود که براساس مصوبه‌ای، مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات رادیویی و تلویزیونی فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً بر عهده سازمان صداوسیما است و هرگونه ارائه خدمات نوین پخش فراگیر رادیویی و تلویزیونی الزاماً بر بستر شبکه ملی اطلاعات منحصر و محدود می‌شود.

در واکنش به این اخبار، پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: «من در جلسه دیروز حضور نداشتم اما با پرس‌و‌جوهایی که از نمایندگان حاضر در جلسه از جمله خانم ذوالقدر داشتم، معلوم شد در این ارتباط هنوز مصوبه‌ای تصویب نشده است.»

رئیس فراکسیون زنان مجلس در این ارتباط افزود: «من به شدت مخالف دادن اختیارات بیش از حد به صداوسیما به ویژه در عرصه‌های غیر مرتبط هستم. نمی‌شود هرچه را مربوط به صوت و تصویر است، زیر نظر صدا و سیما قرار داد.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تاکید کرد: «در حال حاضر فضای اینترنت و تولید تصویر و صدا در آن دارای متولی است و این عرصه زیر نظر وزارت ارتباطات و و وزارت ارشاد قرار دارد. با این شرایط دیگر چه اصراری است تا متولی دیگری برای آن تراشیده شود و صداوسیما در جایی که لازم نیست، ورود پیدا کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 906672
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.