رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: در همه جای دنیا کالا و خدمات با یک نرخ عرضه می شود که رانت و فسادی ایجاد نشود.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که تک نرخی نکردن قیمت ارز باعث ایجاد فساد در اقتصاد کشور می شود.

بهرام پارسایی، در خصوص احتمال تک نرخی شدن ارز در سال 97 اظهار داشت: به اعتقاد بنده باید تمام اقلام و خدمات را تک نرخی ارائه کرد، دو نرخی یا چند نرخی بودن باعث ایجاد فساد دراقتصاد کشور می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو نرخی بودن قیمت ارز بیان داشت: دو نرخی بودن ارز باعث شده در تمام صنایعی که مواد اولیه آنها از خارج وارد کشور می شود شاهد افزایش قیمت های غیر منطقی باشیم، به طور مسال واردکنندگان قطعات خودرو یا خودرو با ارز مبادلاتی کالای مورد نظر را وارد می کند اما در زمان فروش کالا را با افزایش قیمتی برابر قیمت آزاد ارز به فروش می رسانند.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه تک نرخی شدن ارز در راستای کاهش فساد در اقتصاد کشور است، تاکید کرد: در همه جای دنیا کالا و خدمات با یک نرخ عرضه می شود که رانت و فسادی ایجاد نشود.

وی گفت: البته موانعی بر سر راه دولت برای تک نرخی کردن قیمت ارز و یا ارائه بنزین با یک نرخ وجود دارد که انتظار می رود این موانع را با مدیریت صحیح از پیش روی اقتصاد کشور بردارد.

پارسایی بااشاره به موانع احتمالی پیش روی دولت، اظهار داشت: برخی افراد به دلیل کسب منافع و سود از دو نرخی بودن ارز یا هر کالایی مانع پیاده سازی و اجرای دقیق برنامه ها برای تک نرخی شدن می شوند.

این نماینده مجلس افزود: از سوی دیگر عدم برنامه ریزی و مدیریت مدون نیز باعث می شود دولت در زمینه تک نرخی کردن ارز به موفقیت لازم دست پیدا نکند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نداشتن برنامه خاص برای مدیریت بازار ارز و تک نرخی کردن آن به اقتصاد کشور لطمه وارد می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 892061
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.