کمالوندی اظهار داشت: الان در مرحله نصب بعضی تجهیزات هستیم که کارشناسان روسی روز یکشنبه وارد ایران می شوند تا کار نصب را شروع کنند.

بهروز کمالوندي، سخنگوی سازمان انرژی اتمی

به گزارش جماران؛ سخنگوی سازمان انرژی اتمی از سفر یک تیم فنی از روسیه برای بازدید از تاسیسات هسته ای فردو خبر داد و گفت: کار نصب تجهیزات مربوط به پروژه ایزوتوپ پایدار از همان روز ورود یا روز بعد آغاز می شود.

بهروز کمالوندی اظهار داشت: این هیات در راستای اجرای پروژه ایزوتوپ پایدار به ایران می آیند.

وی یادآوری کرد: حدود یک سال پیش قرارداد ایزوتوپ های پایدار را بستیم. رفت و آمد هیات های مختلف را در این مدت داشتیم و همکاران ما به روسیه سفر کرده اند و متخصصان روس هم به ایران آمده اند. 

کمالوندی اظهار داشت: الان در مرحله نصب بعضی تجهیزات هستیم که کارشناسان روسی روز یکشنبه وارد ایران می شوند تا کار نصب را شروع کنند.

وی در خصوص زمان شروع کار گفت: این کارشناسان روز یکشنبه وارد می شوند و عملا از روز یکشنبه احتمالا یا روز بعد با ورود کار نصب را مشترکا شروع می کنیم.

معاون سازمان انرژی اتمی افزود: اکنون کارهای نصب اولیه و پایلوت در حال انجام است و کارهایی که شروع بخش مهندسی کار است. یعنی از مرحله طراحی که می گذریم کارهای نصب است که الان در مرحله کارهای نصب هستیم.

واحد تولید ایزوتوپ های پایدار شهریور سال 95 با حضور مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی در مرکز یو سی اف (UCF) اصفهان راه اندازی شد و با فعالیت این واحد، ایران به جمع کشورهای تولیدکننده ایزوتوپ های پایدار پیوست.

مرکز یو سی اف ( UCF ) اصفهان تاسیسات فرآوری اورانیوم است که شامل ۶۰ واحد تولیدی ساختمان های فرآیندی و غیر فرآیندی است و در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار بنا شده و در مرکزیت چرخه سوخت هسته ای قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.