رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: دولت‌های خارجی حق دخالت درباره حشد الشعبی را که از بطن مردم عراق برخاسته است، ندارند. این نیروی مردمی نوظهور در صحنه سیاسی عراق نقش مهمی خواهد داشت.

به گزارش جماران؛ رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت:حشدالشعبی مایه افتخار و ضامن حفظ ثبات عراق است.

سیدکمال خرازی و شیخ همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست پرسش و پاسخ با عنوان «عراق پساداعش» که سه‌شنبه‌شب (۱۴ آذر) در شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، به بررسی وضعیت این کشور بعد از خروج داعش پرداختند.

وزیر اسبق امور خارجه در این نشست درباره اظهارات مقام‌های غربی برای انحلال حشدالشعبی در عراق گفت: حشدالشعبی مایه افتخار عراق و ضامن حفظ ثبات عراق است و اروپایی‌ها حق ندارند در خصوص انحلال آن صحبت کنند. مردم عراق علاقه‌مند هستند که نیروهای حشدالشعبی وارد مجلس شوند.

وی در ادامه گفت: دولت‌های خارجی حق دخالت درباره حشد الشعبی را که از بطن مردم عراق برخاسته است، ندارند. این نیروی مردمی نوظهور در صحنه سیاسی عراق نقش مهمی خواهد داشت.

خرازی خاطرنشان کرد: جوانان عراقی اعم از شیعه، سنی و مسیحی با رشادت و قدرت در برابر گروه تکفیری - صهیونیستی داعش ایستادند و توانستند با رشادت و پیروی از مرجعیت مذهبی به عمر داعش در عراق پایان دهند.ملت عراق با آگاهی از توطئه‌های آمریکایی‌ها و برخی از دولت‌های غربی و منطقه‌ای مانع از آن خواهد شد که این کشورها به اهداف شوم خود دست یابند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه توطئه تجزیه عراق و جدایی منطقه کردستان این کشور  با هوشیاری و درایت مردم عراق و حضور نیروهای حشد الشعبی خنثی شد خاطرنشان کرد: این یک معجزه بزرگ در صحنه سیاسی عراق است.

خرازی با بیان اینکه ایران و عراق در بهترین شرایط روابط سیاسی - اجتماعی و اقتصادی در کنار یکدیگر قرار دارند، گفت: ایران با تمام قدرت آماده است تا با استفاده از تجربیات بازسازی ایران پس از جنگ تحمیلی، در بازسازی عراق پس از داعش مشارکت کند.

وی تاکید کرد: عراق در سال آینده میلادی در آستانه یک حرکت عظیم مردمی و سیاسی در صحنه داخلی این کشور قرار دارد،انتخابات پارلمانی سال آینده عراق بسیار حائز اهمیت است و یک دستاورد ارزشمند برای همه مردم عراق محسوب می شود.

خرازی خاطرنشان کرد: عراقی‌ها باید با افتخار و سربلندی و با خنثی کردن توطئه های دشمنان این کشور و اعراب مرتجع، یک پیروزی سیاسی دیگر را در عراق به نمایش بگذارند.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: تلاش برخی دولت‌های غربی و منطقه‌ای برای انحلال حشد الشعبی یک توطئه است و مردم عراق اجازه چنین حرکتی را به دیگران نمی دهند.

خرازی با بیان اینکه ملت شجاع عراق اجازه نمی دهد که آمریکایی‌ها به دخالت‌ها و توطئه های شوم خود در این کشور ادامه دهند تصریح کرد: حضور آمریکایی‌ها در عراق خدشه به حاکمیت این کشور است و مردم عراق که در مبارزه با داعش تجربه ارزشمندی به دست آورده‌اند، هرگز اجازه نخواهند داد تا توطئه های دولت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای علیه مردم و حاکمیت عراق عملی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.