آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: موقوفات بسیاری در ایران و خارج از کشور وجود دارد که به لحاظ مشکلات سخت‌افزاری توان اداره و ساماندهی تام و اتم آنها نبوده است؛ هرچه آثار وقف زنده شود، احیای آثار و فرمایشات اهل بیت(ع) است.

 

به گزارش جماران؛ آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه یکی از اصول مسلمه در اسلام، مساله وقف است، گفت: بیان مساله وقف در عرصه تشریع و فضای عملی به کرات انجام شده است.

آیت‌الله علوی گرگانی روز پنجشنبه (25 آبان) در دیدار با رئیس سازمان اوقاف کشور، با بیان این مطلب افزود: پیامبر(ص) و ائمه(ع) نیز در این مساله پیشگام بوده‌اند و آثار موقوفات بسیاری از این حضرات وجود دارد.

این مرجع تقلید بیان کرد: روایات عجیبی در باب وقف وجود دارد که حضرات معصومین(ع) روی این مساله تاکید دارند؛ آیه نجوی از آیات مبارکی است که در این زمینه بندگان خدا را تشویق می‎کند.

وی اظهار کرد: همچنین مساله صدقه دارای اهمیت ویژه‎ای در قرآن کریم و بیانات معصومین(ع) است؛ وقف از جمله صدقات بسیار مهم بوده و علت اینکه به وقف صدقه گفته می‎شود آن است که چیزی که درراه خدا داده می شود دیگر از نظر بر نمی‎گردد.

وی گفت: موقوفات بسیاری در ایران و خارج از کشور وجود دارد که به لحاظ مشکلات سخت‌افزاری توان اداره و ساماندهی تام و اتم آنها نبوده است؛ هرچه آثار وقف زنده شود، احیای آثار و فرمایشات اهل بیت(ع) است.

این استاد حوزه بیان کرد: نامگذاری هفته وقف آثار و برکات فراوانی دارد؛ در برخی موقوفات ممکن است که در امور اجتماعی از جمله کمک به مستمندان و آسیب دیدگان مواردی چون زلزله کمکی انجام شود که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

آیت‎الله علوی گرگانی اظهارکرد: احیای موقوفات مردم، حتی علما و بزرگان دین از واجب ترین کارهایی است که اوقاف باید نسبت به آن اقدام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.