نماینده مردم همدان در مجلس گفت: اتحادیه اروپا ضمن اینکه می خواهد منافع خود را داشته باشد نمی خواهد با آمریکا درگیر شود بلکه می خواهد از منافعی که در برجام کسب کرده استفاده کند اما هزینه ای پرداخت ننماید، این برای ما کاملا ملموس است.

 

به گزارش جماران؛ نماینده همدان در مجلس گفت: اگر ما فکر می‌کنیم اتحادیه اروپا در موضوع برجام بین ما و آمریکا، ما را انتخاب کند خیلی خوش خیالی است.

حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که رویکرد دستگاه دیپلماسی در مذاکرات برجام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: تنها سلاحی که ما داریم و می‌توانیم به واسطه آن آمریکا را سر جای خود قرار دهیم این است که غنی سازی را به سرعت ۷۰ تا برسانیم.

وی افزود: اینکه چگونه و به چه شکل باید این اقدام انجام شود کار دستگاه دیپلماسی است. دستگاه دیپلماسی باید در حاکمیت در خصوص این موضوع بحث کنند و مجلس و دولت آن را جمع بندی و پرقدرت حرکت کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس در خصوص رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال برجام و ایران، اظهار کرد: اساسا زمانی که به صورت اضطراری با آمریکا گام بر می داریم مانند مذاکره، باید با تمام مولفه‌های احتیاطی جلو رویم. ما خامی و خوش‌خیالی کردیم، دلیل هم این است که اوباما و ترامپ هیچ تفاوتی با هم ندارند زیرا کارگردان فرد دیگری است و اینها دو هنرپیشه هستند که نیاز است یکی بر اساس حرکت نرم افزاری پیش رود و دیگری شیشه بشکند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: این بحث که در رسانه ها مطرح می شود که ترامپ دیوانه است و مشکل دارد را قبول ندارم بلکه هنرپیشه جدید فیلم آمریکا این ویژگی ها را دارد یعنی هیات های تصمیم گیرنده و کارگردان، امروز این نقش را به ترامپ دادند که چنین رفتار کند و قصد تطهیر هیات حاکمه را دارند تا بگویند آدم دیوانه ای آمده و ما کاری هم نمی توانیم انجام دهیم در صورتی که این حرف برای ما قابل قبول نیست.

وی افزود: نکته دیگر اینکه آنچه ترامپ روی آن رژه می رود با تکیه بر دیکته ای است که اوباما نوشته است یعنی اوباما ما را به این روز نشانده و ما را هشت سال در انرژی هسته ای، موشک سازی و مسائل دیگر محدود کرده است و حالا ترامپ آمده تا آن را دائمی کند.

حاجی بابایی درباره اینکه اتحادیه اروپا در متعهد نگه داشتن آمریکا به برجام صرفا به حرف بسنده نکند، عنوان کرد: بسیار خوش خیالی است اگر فکر کنیم اتحادیه اروپا بین ما و آمریکا، ما را انتخاب کند. اتحادیه اروپا ضمن اینکه می خواهد منافع خود را داشته باشد نمی خواهد با آمریکا درگیر شود بلکه می خواهد از منافعی که در برجام کسب کرده استفاده کند اما هزینه ای پرداخت ننماید، این برای ما کاملا ملموس است. اگر یک روز هم برایشان سخت شود و ببینند که هزینه ها زیاد می شود مجددا به سمت آمریکا می غلطند چون می خواهد منافع خود را داشته باشد.

وی در پایان افزود: البته وقتی اتحادیه اروپا هنوز با آمریکا همراه نیست این برای ما یک فرصت نیم بندی است که باید از آن استفاده کنیم اما نباید تخم مرغ های خود را در سبد اروپا بگذاریم و بگوییم که به این اقدام کاملا اعتماد می کنیم زیرا به یک باره سبد را می کشد و تمام تخم مرغ ها می افتد و می شکند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.