بازرسان سازمان ملل گفته‌اند روهینجایی‌ها به آنها درباره کشتار، آتش زدن منازل، تجاوز و شکنجه از سوی ارتش میانمار گفته‌اند.

 

به گزارش جماران؛ سازمان ملل افشا کرد، تعداد تلفات عملیات پاکسازی صورت گرفته توسط ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینجایی ممکن است به شدت بالا باشد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مقام‌های حقوق بشری سازمان ملل که از اردوگاه‌های آوارگان روهینجایی در بنگلادش بازدید کرده‌اند، می‌گویند: عملیات ارتش میانمار در غرب این کشور اقدامی در نقض گسترده حقوق بشر بوده که باعث شده تا صدها هزار تن از این منطقه بگریزند و به بنگلادش بروند.

بازرسان سازمان ملل گفته‌اند روهینجایی‌ها به آنها درباره کشتار، آتش زدن منازل، تجاوز و شکنجه از سوی ارتش میانمار گفته‌اند.

سازمان ملل این اقدامات از سوی ارتش میانمار را "پاکسازی قومی" می‌داند.

گروه بازرسان و کارشناسان سازمان ملل به ریاست "مرزوقی داروسمان"، دادستان کل سابق اندونزی گفت: تعداد تلفات سرکوب ارتش در راخین در پی حمله شبه نظامیان روهینجایی در ۲۵ اوت سال جاری میلادی ممکن است به شدت بالا باشد. ما اطلاعاتی از روستاهای مختلف در منطقه داریم. ارتش میانمار دست به نقض گسترده حقوق بشر در منطقه زده است.

مقام‌های میانماری می‌گویند روهینجایی‌ها شهروندان این کشور نیستند و مهاجرانی از بنگلادش بوده‌اند که به میانمار آمدند به همین دلیل آنگ سان سوچی، رهبر دوفکتوی میانمار از واژه روهینجایی برای آنها استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.