دولت اقلیم کردستان عراق پیشتر با صدور بیانیه‌ای پیشنهاد داد نتایج همه‌پرسی که ماه میلادی گذشته برگزار شد به حالت تعلیق درآمده و آتش‌بس فوری و مذاکرات نامحدود میان دولت اقلیم و دولت فدرال آغاز شود.

 

وزیر امور خارجه ترکیه پیشنهاد کردهای عراق برای تعلیق نتایج همه‌پرسی اقلیم کردستان را مهم اما ناکافی دانست.

به گزارش جماران، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه پیشنهاد کردهای کراق برای تعلیق نتایج همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق مهم است، اما این اقدام را ناکافی دانست.

دولت اقلیم کردستان عراق  پیشتر با صدور بیانیه‌ای پیشنهاد داد نتایج همه‌پرسی که ماه میلادی گذشته برگزار شد به حالت تعلیق درآمده و آتش‌بس فوری و مذاکرات نامحدود میان دولت اقلیم و دولت فدرال آغاز شود.

دولت اقلیم کردستان اعلام کرد: اوضاع و خطراتی که کردستان و عراق با آن مواجه هستند همگان را به بر عهده گرفتن مسئولیت تاریخی وعدم پیشبرد امور به سمت درگیری میان نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها ملزم می کند.

طبق این بیانیه، درگیری‌ها میان طرفین از ۱۰ روز گذشته تاکنون موجب وقوع خساراتی برای آنها و جنگ فرسایشی و درنتیجه تخریب بافت اجتماعی میان اقشار عراقی شده است.

دولت کردستان تاکید کرد، درگیری میان نیروهای عراقی و کردها پیروزی را  برای هیچ طرف به دنبال نخواهد داشت بلکه کشور را به سمت نابودی کامل می‌کشاند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.