وزیر خارجه عراق با تأکید بر اینکه بغداد دربِ مذاکره را به روی اربیل نبسته است، تصریح کرد که بغداد براساس قانون اساسی با همه‌پرسی اقلیم کردستان تعامل می‌کند.

 

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در سخنرانی خود در مرکز روابط بین الملل مسکو گفت: عراق اکنون قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

وی با بیان اینکه عراق از هیچ کشوری به ضرر کشور دیگر جانبداری نکرده است، تصریح کرد: قانون اساسی عراق حقوقی را برای اقلیم کردستان در نظر گرفته و در عین حال وظایفی را نیز برای آن‌ها تعیین کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق افزود: تمامی جهان با همه‌پرسی مخالفت کردند؛ چه اتحادیه اروپا چه کشورهای عربی و همچنین در کنفرانس کشورهای اسلامی با این همه‌پرسی مخالفت شد، اما متأسفانه مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بر برگزاری همه‌پرسی پافشاری ورزید.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: روسیه از وحدت و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.

وی گفت: ما مجبور شدیم وارد شهر نفت خیز کرکوک شویم. کرکوک عراق کوچک است و در آن از تمامی طایفه‌ها و اقلیت‌ها زندگی می‌کنند.

جعفری گفت: هیچ گونه نیروی خارجی وجود ندارد که بر روی خاک ما بجنگد و نقش آن‌ها تنها در قالب مستشارانی است که در جنگ شرکت نمی‌کنند.

اقلیم کردستان عراق روز سه شنبه نتایج همه پرسی را تعلیق و اعلام کرد که آماده مذاکره با بغداد است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.