در بیانیه فرماندهی کل نیروهای پیشمرگ تاکید شده: «نیروهای پیشمرگ با درگیری و خون ریزی مخالف بوده و مجددا خواهان حل مشکلات سیاسی از طریق گفت‌وگو هستند. ما هرگز تهدید را از سوی هیچ کسی نخواهیم پذیرفت».

 

فرماندهی کل نیروهای پیشمرگ با صدور بیانیه‌ای بر لزوم دوری جستن از جنگ و حل مشکلات سیاسی از طریق گفت‌وگو تاکید کرد.

به گزارش جماران، به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی فرماندهی کل نیروهای پیشمرگ آمده است: ما خواهان خونریزی و جنگ نیستیم اما هرگز به هیچ کسی اجازه تجاوز و تعدی را نخواهیم داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای حشد شعبی و برخی نیروهای عراقی شب گذشته به سمت مواضع نیروهای پیشمرگ به ویژه مناطق اطراف کرکوک پیشروی کردند. افکار عمومی و جامعه بین‌الملل باید در جریان این تحولات قرار گیرند. ما نسبت به وقوع فاجعه بزرگ هشدار می‌دهیم.

در این بیانیه تاکید شده است: نیروهای پیشمرگ با درگیری و خون ریزی مخالف بوده و مجددا خواهان حل مشکلات سیاسی از طریق گفت‌وگو هستند. ما هرگز تهدید را از سوی هیچ کسی نخواهیم پذیرفت. نیروهای پیشمرگ برای دفاع از ملت کرد آماده هستند.

هیمن هورامی، مشاور مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز (جمعه) با انتشار توئیتی ضمن اشاره به آماده باش نیروهای پیشمرگ برای دفاع از کرکوک در برابر نیروهای دولت عراق تاکید کرده بود که ده‌ها هزار نیروی پیشمرگ کرد برای مقابله با تهدیدات ارتش عراق در کرکوک مستقر شده‌اند.

در همین حال حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز دستور توقف ورود نیروهای عراقی به شهر کرکوک به مدت ۴۸ ساعت را صادر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.