مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مقدمات اولیه برای شروع فاز مطالعات اقتصادی طرح مشارکتی دو شرکت هلدینگ خلیج فارس و توتال توسط یک شرکت ثالث در ایران انجام شده‌است.

 

به گزارش جماران؛ سرمایه‌گذاری جدید شرکت‌های صاحب نام بین‌المللی در صنعت پتروشیمی ایران آخرین مراحل اجرایی شدن را طی می‌کند.

حسین علیمراد، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مقدمات اولیه برای شروع فاز مطالعات اقتصادی طرح مشارکتی دو شرکت هلدینگ خلیج فارس و توتال توسط یک شرکت ثالث در ایران انجام شده‌ است و پیش بینی می‌کنم تا یکماه آینده این قرارداد با شرکت اروپایی برای انجام مطالعات اقتصادی امضا شود.

وی در ادامه افزود: مطالعات اقتصادی پروژه مدنظر طرفین طرح را از جنبه‌های مختلف با در نظرگرفتن شرایط فعلی ایران ارزیابی نموده و مشخص می‌کند که این پروژه در شرایط مطالعه اقتصادی است یا خیر و درصورت اقتصادی نبودن تحت چه شرایطی اقتصادی خواهد شد. علاوه بر این متغیرهای مختلفی که در پروژه دخیل و اثر گذار خواهد بود مورد بررسی قرار می‌گیرد و به عنوان گزارش اولیه بررسی اقتصادی در اختیار سرمایه‌گذار(دو شرکت هلدینگ خلیج فارس و توتال) جهت تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد که هر گونه حرکتی از جمله نمایشگاه ایران پلاست که نشان دهنده حضور ایران در عرصه بین‌المللی باشد منجر به جذب سرمایه‌گذار و افزایش دقت و تمرکز سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی ایران می‌شود.

علیمراد در مورد امکان سرمایه‌گذاری شرکت شل نیز گفت: تاکنون بررسی‌های اولیه برای امکان سرمایه‌گذاری این شرکت توسط یک کار گروه مشترک انجام شده و در دو هفته آینده مقدمات انجام بررسی اقتصادی اولیه آغاز خواهد شد و امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم همکاری این شرکت با صنایع پتروشیمی ایران را مجددا برقرار کرده و با سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت شل آن را مستحکم و پایدار کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 756462
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.