یکی از اعضای برجسته حزب دمکرات کردستان عراق گفت: مسعود بارزانی هم اکنون رئیس انجمن عالی همه پرسی اقلیم کردستان عراق است و در هفته جاری نیز نشستی برگزار و در خصوص تغییرات این انجمن تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش جماران؛ در حالیکه تنها دو روز برای ثبت نام نامزدهای انتخابات پست ریاست اقلیم کردستان عراق باقی مانده، هنوز کسی خود را برای این پست کاندیدا نکرده است.

«شیروان زرار» سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات و همه پرسی اقلیم کردستان عراق به رسانه ها گفت: تاکنون هیچ فردی خود را برای شرکت در انتخابات پست ریاست اقلیم کردستان عراق ثبت نام نکرده است و تنها دو روز برای ثبت نام باقی مانده است.

شمار زیادی از احزاب کرد عراقی اعلام کرده بودند که برای پست ریاست اقلیم کردستان عراق کاندیدا خواهند داشت.

«عارف تیفور » یکی از اعضای برجسته حزب دمکرات کردستان عراق در خصوص کاندیدا شدن یا نشدن مجدد مسعود بارزانی رئیس کنونی اقلیم کردستان عراق نیز به آژانس خبری سلیمانیه نیوز گفت: مسعود بارزانی مصر است که برای انتخابات پیش روی ریاست اقلیم کردستان عراق کاندیدا نشود.

وی افزود: مسعود بارزانی هم اکنون رئیس انجمن عالی همه پرسی اقلیم کردستان عراق است و در هفته جاری نیز نشستی برگزار و در خصوص تغییرات این انجمن تصمیم گیری خواهد شد.

وی در مورد پست جدید مسعود بارزانی نیز گفت: پست آینده مسعود بارزانی رئیس کمیته سرپرستی اجرای استقلال کردستان خواهد بود و به زودی با این عنوان شروع بکار خواهد کرد.

در خصوص اینکه پست ریاست اقلیم کردستان عراق باقی نخواهد ماند و بجای این پست یک کمیته مشورتی تشکیل خواهد شد عارف تیفور عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان عراق اظهار داشت: هیچ گفت وگویی در این خصوص صورت نگرفته و رئیس اقلیم کردستان عراق کماکان مدیریت امور اقلیم را برعهده خواهد داشت.

پست ریاست اقلیم کردستان عراق یکی از مهمترین موارد اختلافی احزاب کرد عراقی است که از سال 2015 میلادی بدنبال پایان ریاست بارزانی بر آن و طرح اصلاح قانون آن در پارلمان اقلیم باعث تعطیلی پارلمان و تشدید شکاف های سیاسی میان احزاب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.