رئیس و جمعی از اعضای شورای اروپایی مردم روهینجای میانمار در دیدار با علیرضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه، از راهپیمایی مردم کشورمان در حمایت از مسلمانان روهینجا تشکر کردند.

به گزارش جماران؛ نمایندگان مسلمانان روهینجای میانمار از راهپیمایی و حمایت‌های مردم و مقامات ایران از مردم این منطقه، تشکر و قدردانی کردند.

رئیس و جمعی از اعضای شورای اروپایی مردم روهینجای میانمار در دیدار با  علیرضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه، از راهپیمایی مردم کشورمان در حمایت از مسلمانان روهینجا تشکر و تاکید کردند که حمایت‌های مردم و مقامات ایرانی از مسلمانان روهینجا باعث دلگرمی مردم این منطقه به‌ویژه کسانی که به‌عنوان آواره به بنگلادش رفته‌اند، شده است.

این نمایندگان مردم روهینجا، اقدامات انجام شده در منطقه روهینجا را یک پاکسازی قومی حساب‌شده عنوان و بر لزوم تداوم حمایت و کمک کشورهای اسلامی از مردم این منطقه تاکید کردند.

علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه نیز در این دیدار تصاویر آواره شدن مردم روهینجا را غم‌انگیز و دردآور خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول اعتقادی و سیاست خارجی خود همواره در ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به مظلومان پیش‌قدم بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه به فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در دو زمینه سیاسی و کمک‌های انسان‌دوستانه برای کمک به مردم روهینجا اشاره و تاکید کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدامات دیپلماتیک و رایزنی‌های فشرده‌ای را برای  بسیج اقدام بین‌المللی در مورد مسلمانان روهینجا در دستور کار قرار داده است و  حسن روحانی رئیس  جمهوری اسلامی ایران در جلسه گروه تماس میانمار سازمان همکاری اسلامی در نیویورک حضور یافتند و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد روهینجا  را تشریح کردند. همچنین جمهوری اسلامی ایران در چند مرحله کمک‌های انسان‌دوستانه را برای مردم روهینجا از طریق بنگلادش ارسال کرده است.

علیرضا جهانگیری ابراز امیدواری کرد، با کمک جامعه بین‌المللی و به‌ویژه کشورهای اسلامی قدری از آلام مردم روهینجا کاسته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.