استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید در ضمن این جلسات و کنگره‌ها آثار شهدا مانند نماز نیز برای جوانان تبیین شود.

به گزارش جماران؛ آیت‌الله‎ سید محمدعلی علوی‌ گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهدا برای نسل جوان به ویژه دانشجویان جهت الگوسازی از سیره اخلاقی و رفتاری آنها تبیین شود.

وی روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان قم در دفتر این مرجع تقلید، گفت: برگزاری بزرگداشت برای شهدا از جمله فعالیت‎‏های ارزشمندی است که آثار عظیمی در جامعه دارد.

وی افزود: باید در ضمن این جلسات و کنگره‌ها آثار شهدا مانند نماز نیز برای جوانان تبیین شود؛ امیرالمؤمنین(ع) در روایتی در رابطه بااهمیت شهادت می‌فرماید" اگر من هزار بار شهید شوم بهتر از این است که یک‌بار در بستر بمیرم".

این مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه برگزاری بزرگداشت شهدا یکی از علائمی است که در آیات قرآن وجود دارد، افزود: برگزاری کنگره و بزرگداشت برای شهدا مانند زنده نگه‌داشتن یاد و نام آنان است و به ‌نوعی این مصداق آیه قرآن کریم است که می‌فرماید این افراد احیا می‌شوند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی اهمیت برگزاری بزرگداشت برای شهدا را مدنظر قرارداد و تأکید کرد: اگر بتوان همین جلسات را برای شهدا برگزار کرد، قطعاً می‌شود آثار آنان را هم در این جلسات نشر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.