دبیر مجلس خبرگان رهبری هوشیاری در برابر دشمنان ولایت و نظام و انقلاب را از موارد جریان غدیر دانست و عنوان کرد: از اول پیروزی انقلاب ولایت، دشمن داشته و هر روز کینه‌ توزی‌ها و توطئه های دشمنان بیشتر شده است بنابراین باید مراقب باشیم و با بصیرت عمل کنیم.

به گزارش جماران؛ دبیر مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تهران با استناد به سخنانی از امام خمینی(ره)، گفت: غدیر منحصر به یک روز نیست و نگاهمان به غدیر، باید نگاهی جریان‌ ساز باشد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در همایش امامت و ولایت که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم ملایر در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه همه مناسبت‌ها در کشور ما به صورت هنجار نهادینه شده است، اظهار کرد: یکی از این مناسبت‌ها عید غدیر است که در این عید بزرگ هیچ جای کشور از شهر و روستا نیست که مراسم جشن برگزار نشود.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام مدیون چهار حادثه تاریخی است، اظهار کرد: این حوادث شامل بعثت پیامبر(ص)، عید بزرگ غدیر، عاشورا و مهدویت است، این حوادث در طول تاریخ به دنبال یکدیگر آمدند و هر کدام مکمل دیگری است و اگر هر کدام نباشد، حادثه قبلی ناتمام است.

دبیر مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه عید غدیر هویت شیعه و مایه وحدت جهان اسلام است و باید ارزش غدیر برای نسل جوان تبین شود، گفت: بهره گیری از ظرفیت مردم به ویژه کودکان، جوانان و نوجوانان در پررنگ کردن فرهنگ غدیر و انتظار ضروری است.

وی افزود: استمرار برنامه های ارزشمند فرهنگی مذهبی می تواند باعث تقویت باورهای دینی جامعه شده و خانواده ها را از خطر آسیب های اجتماعی مصون نگه دارد.

خاتمی با اشاره به اینکه غدیر یک حادثه بزرگ و تاریخی در اسلام است که باید بزرگ و گرامی داشته شود افزود: ما افتخار می‌کنیم چنین مناسبت‌هایی را داریم و برگزاری این اعیاد و مراسم‌ در وجود مردم ما نهادینه شده است.

امام جمعه موقت تهران اهل بیت(ع) به 2 مناسبت مهم عاشورا و غدیر بسیار حساس بودند، ادامه داد: در حادثه عاشورا همه اهل بیت(ع) و زمین و زمان عزادارند و از سوی دیگر بسیار سفارش شده که در عید غدیر نیز به بهترین نحو شیعیان به شادی و شور بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه ولایتمداری، تداوم جریان غدیر است، افزود: بعد از پیامبر(ص) هم باید ولایتمدار بود و ولایتمداری واقعی، ولایت با علی(ع) و ولایتمداری پس از امام راحل(ره) و امروزه بیعت با مقام معظم رهبری می باشد که جانشین به حق ایشان هستند.

دبیر مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان غدیر امروز هم ادامه دارد، گفت: امروز بیعت با غدیر همان بیعت با پیغمبر خداست.

وی هوشیاری در برابر دشمنان ولایت و نظام و انقلاب را از موارد جریان غدیر دانست و عنوان کرد: از اول پیروزی انقلاب ولایت، دشمن داشته و هر روز کینه‌ توزی‌ها و توطئه های دشمنان بیشتر شده است بنابراین باید مراقب باشیم و با بصیرت عمل کنیم.

وی یادآورشد: مشروعیت حکومت را خدایی دیدن، یکی دیگر از شعبه‌های غدیری بودن است بنابراین حکومت باید در خدمت مردم و برای مردم باشد.

دبیر مجلس خبرگان رهبری به اهمیت گرامیداشت عید غدیر در احادیث و روایات اشاره و اظهار کرد: عیدی دادن، زدودن غم از چهره مومنان، کارگشایی در کار یکدیگر، سوردادن، اجتماع کردن و برائت و بیزاری جستن از دشمنان اسلام و ولایت، به دیدار بزرگان و سادات رفتن، پوشیدن بهترین لباس، تبریک عید به یکدیگر، شاد کردن دل ها، فرستادن صلوات از جمله این اعمال است که فضائل بسیار به دنبال دارد.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کسانی که مدعی‌اند ارادتمند نظام و رهبری هستند اما از فتنه‌ گر تبری نجویند، دروغگویی بیش نیستند، ادامه داد: حضور باشکوه و آگاهانه ملت در عرصه‌های مختلف چون انتخابات و راهپیمایی‌ها بیعت با ولایت است و مردم ایران در تمام سال های پس از انقلاب، ولایتمداری خود را به اثبات رسانده‌ اند.

دبیر مجلس خبرگان رهبری تولی و تبری داشتن را از دیگر اصول جریان غدیر برشمرد و با بیان اینکه "فتنه"، خط قرمز مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: کسانی که ولایتمدارند همواره در جریان غدیر بوده اند و اهل تولی و تبری جستن هستند و هرگز رهبری را تنها نمی گذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.