شهرادر تهران در جلسه امروز شورای شهر حاضر و متن سوگندنامه خود را قرائت کرد

به گزارش جماران، جلسه پنجم شورای شهر پنجم با حضور اعضای شورای شهر، نجفی شهردار تهران و فرهادی فرماندار تهران آغاز شد.

 در این جلسه نجفی سوگندنامه شهردار شدن خود را در مقابل نمایندگان مردم تهران قرائت کرد و همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که نجفی امروز 4 معاون خود را به اعضای شورای شهر معرفی می‌کند.

تذکر شهربانو امانی

شهربانو امانی با اشاره به مراسم ادای سوگند شهردار تهران تاکید کرد: امیدواریم این سوگند که با سلول سلول جان ادا می‌شود ما ایرانیان نیز با سلول سلول جان خود مصرف درست آب را در نظر بگیریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: امروز شهردار پاکدست و ساعی تهران ادای سوگند خواهند کرد. این در شرایطی است که چشم همه مردم به شورا و شهردار تهران است. در همین مسیر و با توجه به انتخاب‌هایی که برای پست‌های مدیریتی شهرداری تهران انجام می‌شود مطمئنم که شهردار تهران بیش از ما دغدغه انتصاب افراد شایسته در پست‌های مدیریتی شهرداری تهران را دارند. لذا همانطور که در دیدار یادگار امام مطرح شد حتی از افرادی که شائبه کوچکترین فساد مالی دارند نباید استفاده شود.

اعتراض نظری به انتصاب مرتضی حاجی به سمت مدیرعاملی همشهری

حجت نظری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران پس از قرائت سوگندنامه بیان شد، گفت: در بند چهارم سوگندنامه، شهردار به نظارت پذیری قسم خورده که نظارت شامل نظارت پسین و پیشین می‌شود.

وی با بیان اینکه نجفی باید به نمایندگان مردم بها می‌داد و قبل از انتخاب معاونینش آنها را به اطلاع شورا می‌رساند گفت: من حرفم این است که نجفی جمع شورا را محل مشورت بداند و حداقل از کمیسیون‌های مربوطه در مورد انتخاب معاونینش نظرخواهی می‌کرد.

عضور کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: باخبر شدیم که نجفی، حاجی را به عنوان مدیرمسئول همشهری انتخاب کرده که انتخاب به جایی بود اما از آنجایی که حاجی در سن بازنشستگی است به ایشان پیشنهاد می‌شود از حضور جوانان بهره‌مند شوند.

محسن هاشمی: نظری اگر دارید بروید وقت بگیرید

به گزارش جماران، محسن هاشمی در واکنش به تذکر نظری گفت: شهردار تهران اعلام کرده که حاضر به مشورت گیری و مشورت پذیری است و اگر شما نظر خاصی داشتید باید وقت بگیرید و با شهردار تهران صحبت کنید.



نجفی: به هیئت دولت می روم 

شهردار تهران در مورد دعوت شدنش به جلسات هیات دولت، گفـت: از دیروز به هیات دولت دعوت شدم و از حسن نظر رئیس جمهور تشکر می‌کنم. با توجه به اینکه از قبل برای روز گذشته برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته بود موفق به حضور در جلسه هیات دولت نشدم اما قطعا از جلسه آینده در هیات دولت حضور خواهم داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.