سعیدی در ادامه عنوان کرد:یکی از بالاترین مقامات مقام محبوب خدا شدن است این محبوبیت آثار و برکات زیادی نصیب انسان می کند در این زمینه راه رسیدن به محبوبیت خدا تقوای الهی است.

به گزارش جماران؛ امام جمعه قم گفت: عید سعید قربان روز سرافرازی در امتحان دشوار الهی و روز امتحان سختی می باشد تا درستی آن چه را که مومنان آموخته اند به اثبات برسانند.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز قربان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور زائران و مجاوران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: وقتی قربانی قابیل به درگاه الهی پذیرفته نشد نسبت به برادرش غضب کرد در این باره مهم ترین علت نپذیرفتن قربانی قابیل این بود که در آن تقوای الهی نداشت.

وی تصریح کرد: امروز در سراسر جهان بسیاری ازمسلمانان به قربانی کردن و این عمل مستحب می پردازند افرادی که در راه خیر قربانی می کنند می دانند آن چه ارزش دارد تقوا در قربانی کردن است همه ما در همه امور باید ملاک را تقوا بدانیم.

 سعیدی ادامه داد:اسوه این امتحان بزرگ در روز عید قربان حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل(ع) هستند در کشور ما نمونه های زیادی از ایثار و شهادت از این دست داریم در واقع خانواده معظم شهدا از این نمونه ها می باشند.

وی تاکید کرد:امثال شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم اثبات کردند که در مسیر امتحان الهی قدم بر می دارند و سربلند بیرون می آیند.

سعیدی در ادامه عنوان کرد:یکی از بالاترین مقامات مقام محبوب خدا شدن است این محبوبیت آثار و برکات زیادی نصیب انسان می کند در این زمینه راه رسیدن به محبوبیت خدا تقوای الهی است.

وی با گرامیداشت ماه ذی الحجه گفت:این ماه را، ماه امامت و ولایت خوانده اند که به دلیل مناسبت های زیادی است که به امامت وارد شده است.

امام جمعه قم بیان کرد: اوج این مناسبت ها در ماه ذی الحجه، عید سعید غدیر است این روز اختصاص به شیعه ندارد ولایت امیرالمومنین (ع) و ائمه (ع) به همه اختصاص دارد همان چیزی که جهان اسلام به شدت از فقدان آن رنج می برد.

وی افزود به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در پیام حج امسال فرمودند روسای کشورهای اسلامی و نخبگان سیاسی و دینی و فرهنگی در دنیای اسلام وظیفه سنگینی بر دوش دارند که متوقف کردن حرکات و حملاتی است که دشمنان در کشورهای اسلامی به طور تاسف انگیزی مرتکب می شوند به خصوص دفاع از مردم فلسطین و ملتی که نزدیک 70 سال است برای کشور غصب شده خودشان مبارزه می کنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: ریشه این همه وادادگی و انحراف در مسائل و فجائع در جهان اسلام این است که در برابر هجوم و حملات دشمنان نابکار به وظایف شرعی و عقلی خود عمل نکرده و اشد علیه الکفار و وحدت را از یاد برده اند.

سعیدی گفت:امید آن است که جهان اسلام به رهنمون های قرآن و عترت بازگردند که سعادت دنیا و آخرت همه در سایه ولایت ائمه تعیین شده است کفار و مشرکان در طول تاریخ مورد اعتماد نبوده اند و ضررها و خسارات زیادی را به مردم وارد کرده اند.

وی یادآور شد:در این ایام ازدواج هایی انجام می گیرد و مهریه هایی تعیین می شود که راه افراط و تفریط در آن در پیش گرفته می شود.

امام جمعه قم اظهار داشت: برخی از افراد مهریه های سنگینی را برای ازدواج قرار می دهند که از نظر شرع مقدس پذیرفته و پسندیده نیست و گاهی بسیار ساده و معنوی انتخاب می شود در حالی که بهتر آن است طبق گفته فقها مهریه ها به گونه ای تعیین شود که مالیت داشته باشد.

وی عنوان کرد: مهریه ها باید جنبه مالیت داشته باشد فقط خانواده ها مهریه ها را کم بگیرند تا در مسیر شرع حرکت کنیم.

انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.