آل ثانی با بیان اینکه کشورهای محاصره کننده قطر، شورای همکاری را در معرض خطر قرار داده اند، گفت: مقام های سعودی اقدامی در راستای تسهیل شرایط حج شهروندان قطری انجام ندادند.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه قطر بار دیگر تاکید کرد که دوحه در امور هیچ کشوری دخالت نمی کند و به کشوری هم اجازه دخالت در امور خود را نمی دهد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، محمد بن عبد الرحمن ال ثانی در نشست خبری در بروکسل افزود: کشورهای محاصره کننده قطر حاضر نیستند هیچ دیدگاه دیگری را بپذیرند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی هنوز پاسخی درباره اتهاماتی که چهار کشور عربی به قطر درباره تروریسم وارد کردند، نداده اند.

آل ثانی با بیان اینکه کشورهای محاصره کننده قطر، شورای همکاری را در معرض خطر قرار داده اند، گفت: مقام های سعودی اقدامی در راستای تسهیل شرایط حج شهروندان قطری انجام ندادند.

وزیر امور خارجه قطر اضافه کرد: تلاش های منطقه ای و بین المللی همچنان برای حل بحران ایجاد شده میان چهار کشور عربی با قطر ادامه دارد.چهار کشور عربی هیچ دلیلی مبنی بر دخالت قطر در امور داخلی آن ها ارائه نکرده اند.

وی تصریح کرد: چهار کشور عربی هنوز به نامه کویت پاسخ ندادند و ما همچنان به راهکار حل بحران از طریق شورای همکاری پایبند هستیم.

وزیر امور خارجه قطر درباره رابطه با ایران نیز گفت: ما در مسائل منطقه ای با ایران اختلاف داریم اما باید گفت و گوها را با این کشور برای داشتن منطقه ای امن آغاز کنیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز بامداد روز پنج شنبه به وقت ایران، در گفت و گوی تلفنی با پادشاه عربستان از همه طرف های درگیر در بحران میان قطر و کشورهای همسایه خواست راه حلی دیپلماتیک برای حل این مشکل بیابند که متضمن تعهدات آن ها در نشست ریاض باشد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال جاری میلادی (15 خرداد96) با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.