نخست وزیر عراق گفت که هماهنگی بالایی که میان همه نیروهای مسلح عراقی در جنگ تلعفر بروز کرد به همه نگرانی های منطقه ای و تردیدهای برخی کشورها پایان داد.

 

به گزارش جماران، حیدر العبادی در کنفرانس خبری مشترک با همتای خود از جمهوری چک گفت که هماهنگی بالایی که بین همه نیروهای مسلح عراق اعم از ارتش، پلیس مرکزی، واکنش سریع، مبارزه با تروریسم و الحشد الشعبی در نبرد تلعفر بروز کرد، به همه نگرانی های منطقه ای و تردیدهای برخی کشورها در خصوص احتمال غیر منضبط بودن بعضی از این نیروها پایان داد.

وی یکی از عوامل پیروزی های سریع در تلعفر را وحدت همه نیروهای مسلح عراق در این عملیات ذکر کرد و افزود که همه نیروهای مسلح عراق تحت امر دولت هستند و هیچ سلاحی خارج از چارچوب دولت وجود ندارد.

العبادی به طور تلویحی به دو انفجار امروز یکشنبه خودروهای بمبگذاری شده در بغداد که شش کشته و 11 زخمی برجای گذاشت اشاره کرد و گفت که گروه های تروریستی چون قادر به رویارویی با نیروهای مسلح در صحنه جنگ نیستند، با انفجار خودروهای بمبگذاری شده در مناطق مسکونی، مردم بیگناه را هدف قرار می دهند.

نخست وزیر عراق روابط بین عراق و جمهوری چک را تاریخی خواند و گفت که عراق تعدادی توافقنامه نظامی از جمله خرید هواپیماهای 159، تعمیرات تسلیحاتی و همکاری در بخش کشاورزی و صنایع با جمهوری چک دارد.

به گفته وی، جمهوری چک در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد داعش، در کنار عراق در پشتیبانی هوایی و خدمات پزشکی و بشردوستانه حضور داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری های اقتصادی بین دو کشور گسترش پیدا کند.

نخست وزیر جمهوری چک نیز در کنفرانس خبری گفت که شرکت های نفتی چک با توجه به تجاربی که در این زمنیه دارند، مایل به همکاری با عراق در زمینه استخراج نفت هستند.

'بوهوسلاو سوبوتکا' با اشاره به اختصاص چهار میلیون دلار برای کمک های انسانی به عراق توسط جمهوری چک خاطر نشان کرد که جمهوری چک آماده اختصاص 3 میلیون دلار دیگر در زمینه کمک های انسانی به عراق است.

وی فروش هواپیماهای 159 و همچنین مهمات و سلاح و گشایش یک مرکز فروش خودروهای چک در بغداد را از جمله مسائلی ذکر کرد که با حیدر العبادی در زمینه گسترش همکاری های دو جانبه بحث و گفت وگو کرده است.

نخست وزیر جمهوری چک شامگاه شنبه گذشته وارد بغداد شد و امروز یکشنبه به طور رسمی در کاخ نخست وزیری مورد استقبال همتای عراقی اش قرار گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.