عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همچنان که رئیس جمهوری در مراسم تحلیف بیان کردند ، ایران ناقض اول برجام نخواهد بود و به هیچ وجه ما بهانه دست آمریکایی ها نخواهیم داد.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همزمان با برجام پرونده PMD توسط آژانس انرژی اتمی مختومه شد اما نیکی هیلی تلاش می کند در این مسیر شبهه افکنی کند.

علیرضا رحیمی گفت: رئیس جمهوری آمریکا ضمن نقض روح برجام تلاش کرده است شرایطی را ایجاد کند که ایران ناچار به خروج از توافق برجام شود اما تهران تاکنون با هوشیاری ، صبر و چانه زنی با دیگر اعضای گروه 1+5  توانسته با اقدامات خصمانه برخورد کرده است.

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین را در راستای شبهه افکنی ترامپ در رابطه با اجرای تعهدات ایران در توافق برجام باید تفسیر کرد.

وی در ادامه افزود: نیکی هیلی با حضور در آژانس انرژی اتمی به شدت تلاش کرد اتهاماتی ساختگی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کند در حالی که ایران به تمام تعهدات خود براساس توافق برجام عمل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: براساس راستایی آزمایی های صورت گرفته و 7 گزارش رسمی آژانس انرژی اتمی ، ایران به تمام تعهدات خود در توافق برجام عمل کرده است.

وی بیان داشت: پیش از توافق برجام و همزمان با توافق برجام ، پرونده PMD  توسط آژانس انرژی اتمی مختومه شد و به سازمان ملل متحد هم اعلام گردید اما نیکی هیلی تلاش می کند در این مسیر شبهه افکنی کند.

رحیمی گفت: رژیم نظارتی آژانس به شکلی وسواس گونه تمام فعالیت های ایران را زیر نظر دارد و تهران سرسوزنی از تعهدات توافق برجام تخطی نکرده است اما آمریکایی ها مدام در حال نقض روح برجام هستند.

وی تصریح کرد: هیچ جایی برای بازدیدهای خارج از پروتکل وجود ندارد و هرگونه بازدید از مراکز نظامی تنها در صورت جلب رضایت ایران انجام می گیرد و ما قبلا همکاری های لازم را انجام داده ایم.

ضررهنگفت تجار آمریکا از نقض توافق برجام

این نماینده مجلس دهم گفت: نوع رفتار دونالد ترامپ و تیم سیاست خارجی آمریکا به گونه ای است که توافق برجام را شکننده کنند که برخلاف منافع آمریکا و امنیت جامعه جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: مقامات اتحادیه اروپایی رسما اعلام کرده اند که توافق برجام برای امنیت جامعه جهانی منافع سرشاری در پی داشته است و از اقدامات آمریکا در جهت شکنندگی توافق برجام به شدت ابراز نارضایتی کرده اند.

رحیمی گفت: آمریکایی ها باتوجه به تعهداتی که در زمان انعقاد توافق برجام پذیرفته اند، به لحاظ حقوقی توانایی خروج از برجام را ندارد اما به لحاظ فضاسازی های روانی به گونه ای رفتار می کنند که  ایران ناقض برجام شده که این یک دروغ است.

وی تصریح کرد: همچنان که رئیس جمهوری در مراسم تحلیف بیان کردند ، ایران ناقض اول برجام نخواهد بود و به هیچ وجه ما بهانه دست آمریکایی ها نخواهیم داد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اصلی ترین ضرر کنندگان نقض روح توافق برجام شرکت های تجاری آمریکایی هستند. شرکت های اروپایی از فضای پسابرجام نهایت بهره را کسب می کنند اما تجار آمریکایی با حسرت به فضای ایران نگاه می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 725362
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.