داوود محمدی اظهار کرد: من از وضعیت معیشت خبرنگاران اطلاع دارم و می‌دانم اگر عشق به این حرفه نبود، بسیاری از خبرنگاران خیلی زود این معرکه را ترک می‌کردند.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: خبرنگاران برای انجام درست رسالت خود نباید دارای دغدغه های معیشتی و اقتصادی باشند.

داوود محمدی پنجشنبه شب در جشن روز خبرنگار که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و خبرنگاران در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین برگزار شد،افزود: دغدغه های مربوط به امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران یک موضوع مهم است که باید برطرف شود چرا که این قشر نباید در کار خود دغدغه اقتصادی داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قشر خبرنگار مورد بی‌مهری قرار گرفته و ضرورت دارد کمک بیشتری به فعالان عرصه رسانه کشور صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه خبرنگار و رسانه می‌توانند در پیشبرد اهداف نظام و توسعه کشور و استان موثر واقع شوند اظهار کرد: خبرنگاران ضمن‌آنکه زبان گویای مردم هستند، چشم و گوش مسئولان هم هستند.

محمدی با بیان اینکه خبرنگاری یک عشق است که می تواند حضور فعالان این عرصه را با همه سختی ها توجیه پذیر کند،افرود: خبرنگاران مانند آینه هستند که به صورت شفاف آنچه را می بینند منعکس می کنند و در حل مشکلات نقش اساسی دارند.

محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: خبرنگاران نباید گزینشی و خطی عمل کنند و در انعکاس خبرها نگاه سیاسی داشته باشند تا حق مطلب ادا شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه فعالان رسانه های استان افرادی متعهد، متخصص و دلسوزند که با کارآمدی خود جایگاه رسانه را بالا برده اند و ما در این خصوص وضعیت خوبی داریم.

وی با بیان اینکه در مجلس پیگیر مطالبات اصحاب رسانه هستیم،اظهار کرد: من از وضعیت معیشت خبرنگاران اطلاع دارم و می‌دانم اگر عشق به این حرفه نبود، بسیاری از خبرنگاران خیلی زود این معرکه را ترک می‌کردند. 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: با مشکلات اهالی رسانه آشنا هستم و در مجلس از وزیر ارشاد خواسته ام که به مشکلات و دغدغه شما مانند بیمه، مسکن و معیشت شما توجه شود و باید با پیگیری لازم در این خصوص به نتیجه برسیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: با توجه به اهمیت حضور رسانه‌ها در جامعه و سختی کار خبرنگاران، دولت باید توجه ویژه‌ای به بیمه خبرنگاران داشته باشد و زمینه بیمه شدن همه خبرنگاران را فراهم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.