وزیر خارجه عراق تاکید کرد، عراق از جنگ با گروه تروریستی داعش که ۱۲۰ ملیت در آن مشارکت داشتند و طرف‌های زیادی از این گروه تروریستی در این کشور حمایت می‌کردند، پیروزمندانه بیرون آمد.

 

به گزارش جماران، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، دفتر ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد وی در دیدار با باردلی ساودن، سفیر غیر مقیم جدید نیوزیلند در عراق استوارنامه وی را تحویل گرفت.

در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه و چشم‌اندازهای پیشرفت مورد نظر دو ملت دوست گفت‌وگو کردند.

در این دیدار وزیر خارجه عراق از موضع‌گیری‌های نیوزیلند در حمایت از کشورش تقدیر و اشاره کرد: نیوزیلند دوست عراق است و در سطح امنیتی، آموزشی، سیاسی و بین المللی از عراق حمایت می‌کند.

جعفری در ادامه افزود، عراق از جنگ جهانی خارج شد که تروریست‌هایی از ۱۲۰ تابعیت در این جنگ مشارکت داشتند. همچنین طرف‌های زیادی به اشکال مختلف از جمله آموزش اعضای این گروه، تجهیز مهمات، انتقال آنها به عراق و حمایت رسانه‌ای از آنها، از داعش در عراق حمایت می‌کردند.

وزیر خارجه عراق با تاکید بر اینکه به دلیل کاهش شدید قیمت نفت، کشورش در شرایط فوق العاده به سر می‌برد، اظهار داشت، وزارت خارجه آماده است تا ملزومات موفقیت هیات نیوزیلند را در بغداد فراهم کند.

سفیر غیرمقیم نیوزیلند در عراق نیز پیروزی ارتش عراق در آزادسازی موصل را تبریک گفت و تاکید کرد، نیوزیلند به حمایت از عراق، بخصوص در مبارزه وی با داعش پایبند است.

وی در ادامه افزود، از این پس دنیا به عراق نه به خاطر اینکه در جنگ با داعش پیروز شده، بلکه در اینکه چگونه این پیروزی را به دست آورده، نگاه خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.