• کدخبر: 715935
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در شرایط کنونی جریان تروریسم به بلای جان جهان اسلام تبدیل شده و حتی مقامات رژیم صهیونیستی در کنفرانس اخیر هرتزل اعلام کردند که بهترین شرایط برای این رژیم، وضعیت موجود در منطقه است.

 رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که جریان های تروریستی بلای جان جهان اسلام شده اند، گفت: طرح مسائلی مانند دعوای شیعه و سنی موضوع وارداتی بوده و به متن جامعه اسلامی مرتبط نیست.

به گزارش جماران، علی لاریجانی در دیدار عبدالفتاح مورو نایب رییس مجلس تونس افزود: تونس کشور مهمی برای جمهوری اسلامی محسوب می شود و ایران از ابتدای انقلاب در این کشور همواره از مردم این کشور حمایت کرده است.
وی به بحران های امنیتی و تروریستی در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جریان تروریسم به بلای جان جهان اسلام تبدیل شده و حتی مقامات رژیم صهیونیستی در کنفرانس اخیر هرتزل اعلام کردند که بهترین شرایط برای این رژیم، وضعیت موجود در منطقه است.
لاریجانی بر لزوم توسعه همکاری های دوجانبه میان ایران و تونس تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی آماده گسترش همکاری ها به ویژه در حوزه اقتصادی، معدن، انرژی و صنایع است.
وی درمورد خاطره ای که نایب رییس مجلس تونس دردوران جوانی خود درمورد دیدار با امام خمینی (ره) در بیان کرد و این که آن دیدار همواره الهام بخش ما بوده است، تصریح کرد: قطعا تفکر امام راحل میان مسلمانان عامل ایجاد وفاق بوده است. ایشان همواره در سخنانشان بر مسئله وحدت مسلمانان تاکید می فرمود.

**تنها راه حل پیشرفت، وحدت میان مسلمانان است
در این دیدار عبدالفتاح مورو نایب رییس مجلس تونس بر تقویت روابط ایران و تونس تاکید کرد و گفت: جریان های اسلامی تونس به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی علاقه مند هستند و ما همواره از دستاوردهای ایران پس از پیروزی انقلاب الهام گرفته ایم.
وی با بیان خاطراتی از دیدار خود با امام خمینی (ره) گفت: من از جوانانی بودم که مفتخر به دیدار با امام خمینی (ره) شدم و آن دیدار همواره الهام بخش ما بوده است.
نایب رییس مجلس تونس با بیان این که به دنبال بازسازی و نظم بخشیدن به اوضاع داخلی تونس هستیم، افزود: پیشرفت نکردن و عقب ماندگی وجود بقایای دیکتاتوری و گروه های تروریستی از مواردی است که کشور تونس امروز با آنها درگیر است.
عبدالفتاح مورو به اهمیت توجه به وحدت در جامعه اسلامی و همچنین کشور تونس اشاره کرد و ادامه داد: قطعا با چند دستگی نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت، از این رو تنها راه حل پیشرفت، وحدت میان مسلمانان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715935
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.