رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت روابط بین ایران و عربستان مساعد نیست اما اگر روابط بهبود یابد به نفع هر دو کشور و باعث افزایش آرامش خاورمیانه، سرمایه گذاری خارجی و شرایط اقتصادی منطقه خواهد داشت.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دست دادن وزرای خارجه عرف دیپلماتیک است و عربستان پذیرفته باید در راستای بهبود روابط گام بردارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به دست دادن وزرای خارجه ایران و عربستان در حاشیه اجلاس کشورهای اسلامی در استانبول اظهار داشت: هر کشوری منافع خاص خود را دارد و ممکن است این منافع با منافع کشورهای دیگر مشترک نباشد و چالش ایجاد کند اما قطع مسلما کشورهای همسایه ضمن تضاد در منافع حتما اشتراکاتی دارند که باید به آن پرداخت.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: ایران و عربستان به عنوان دو کشور بزرگ جهان اسلام نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود چالش هایی که بین آنهاست حتما می توانند نقاط اشتراکشان را تقویت کنند.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت روابط بین ایران و عربستان  مساعد نیست اما اگر روابط بهبود یابد به نفع هر دو کشور و باعث افزایش آرامش خاورمیانه، سرمایه گذاری خارجی و شرایط اقتصادی منطقه خواهد داشت.

رحیمی جهان آبادی با بیان رقیب های منطقه و قدرت های جهانی مانع بهبود روابط ایران و عربستان می شوند، گفت: اسرائیل و آمریکا از فضای اختلافی بین تهران و ریاض برای فروش سلاح و کسب درآمد میلیاردی استفاده می کنند به این جهت تلاش دارند مانع بهبود روابط دو کشور بزرگ اسلامی شوند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اما می توان اختلافات را از طریق گفت و گو و دیپلماسی برطرف کرد و نسبت به تقویت منافع مشترک اقدام کرد و چالش های پیش روی را مدیریت کرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی گفت: دست دادن وزرای خارجه عرف دیپلماتیک است اما این اتفاق پیام روشنی دارد و اینکه عربستان نیز پذیرفته که باید به سمت بهتر شدن شرایط گام برداشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 715292
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.