به هر حال اکنون حسن روحانی کارنامه چهار سال مدیریت بر قوه مجریه را در کارنامه خود دارد و دیگر برای مردم و صاحب نظران پذیرفته نیست که بگویند دولت یازدهم چه وضعیتی راتحویل گرفت.

به گزارش جماران؛ کورش شرفشاهی در یادداشتی نوشت:

«دولت یازدهم با تمام فراز و نشیبهایی که داشت، به خط پایان رسید و برگزاری مراسم تنفیذ در حضور رهبر معظم انقلاب و مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی، به دولت دوازدهم رسمیت می‌بخشد. اینک باید بدانیم دولت یازدهم ازکجا شروع کرده و حسن روحانی در دولت دوازدهم بنا دارد به کجا برسد. 

روحانی با گفتمان اعتدال دولت یازدهم را آغاز کرد و سیاست خود را بر کنترل تورم و سامان دادن به سیاست خارجی بنا گذاشت. دو بخشی که بیشترین لطمه را به مردم زده بود. روحانی از نقطه ای آغاز کرد که تورم 40 درصدی بدترین تجربه مدیریت اقتصادی کشور بود. 

ثبات در قیمت‌ها به رویا شباهت داشت و قیمت ارز را به جای بانک مرکزی، جارچی چهارراه استانبول تعیین می‌کرد. اما در مدت چهار سال گذشته، قیمت ارز ثابت شده و قیمتها نیز اگرچه رشد داشته، اما رشد با تورم تک رقمی‌را تجربه کردیم. از سوی دیگر سیاست خارجی به نوعی مدیریت شد که توانستیم برجام را به‌امضای شش کشور مطرح جهان برسانیم و اگر چه‌ امروز آمریکا در روند اجرای برجام کارشکنی می‌کند، اما جهان با کشورمان همسو شده و زمزمه فاصله گرفتن اروپا از آمریکا بیش از هر زمان دیگر به گوش می‌رسد. تیم‌های اقتصادی به ایران رفت و آمد میکنند و شرکتهای بزرگ آمریکایی نیز به دنبال حضور در اقتصاد کشورمان هستند. امروزه بویینگ آمریکا برای آنکه از ایرباس اروپا عقب نماند، ناچار شده قرار داد فروش هواپیما به ایران را امضا کند. امروزه شاهد شکوفایی در بخشهای بسیاری از اقتصاد کشور هستیم اما نباید این را فراموش کنیم که در بخشهایی نیز با کاستی‌هایی رو به رو بوده‌ایم. دولت نتوانسته مشکل بیکاری را حل کند و رکود نیز همچنان در بخشهای اقتصادی کشورمان رخنه کرده است. نکته مهم این است که دولت یازدهم از نقطه صفر کارش را شروع نکرده، بلکه رشد اقتصادی منفی 7 را به رشد اقتصادی مثبت تبدیل کرده است. بدین معنا که ابتدا بنا بر اعتراف رییس دولت یازدهم، ابتدا آوار برداری کرده و خودش را به نقطه صفر رسانده و پس از آن برای رسیدن به رشد اقتصادی مثبت گام برداشته است. به هر حال اکنون حسن روحانی کارنامه چهار سال مدیریت بر قوه مجریه را در کارنامه خود دارد و دیگر برای مردم و صاحب نظران پذیرفته نیست که بگویند دولت یازدهم چه وضعیتی راتحویل گرفت. امروز حسن روحانی با کابینه جدیدش باید بر مسیری حرکت کند که در چهار سال گذشته ریل گذاری کرده است. مردم در چهار سال دوم روحانی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی، فاصله گرفتن از رکود و بیکاری را می‌خواهند. مردم دیگر کاری به این ندارند که رییس دولت چه می‌گوید، بلکه می‌خواهند نتیجه صحبتهای روحانی را در سفره‌هایشان ببینند. البته اینکه دولت یازدهم در ابتدا بنا بر تاکید رییس کل بانک مرکزی، بانکها را سه قفله کرد تا تورم را کنترل کند، به پایان رسیده و با اختصاص دهها هزار میلیارد تومان به صنایع بحران زده، گام‌های بزرگی را برای اقتصاد مقاومتی برداشته است. روحانی باید بداند که اگر مردم به جریان رقیب وی رای نداند، به دلیل آن بود که به برنامه‌های روحانی اعتماد کردند و باتوجه به حمایتهایی که رهبر انقلاب از دولت به عمل آورده، باید در پایان دولت دوازدهم، مردم اعلام رضایت کنند و مهمتر اینکه دولت سیزدهم ادعا نکند که مشغول آواربرداری از مدیریت دولت دوازدهم بوده است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.