انصراف بیطرف از شهرداری تهران احتمال حضور وی در وزارت نیرو را جدی تر کرد که البته عده ای وضعیت جسمانی وی را دلیل این انصراف عنوان کرده و گفته اند که به همین خاطر وی تمایلی به پذیرفتن مسئولیت های سنگین اینچنینی ندارد.

به گزارش جماران؛ منابع نزدیک به تیم اصلی دولت از توافق بیطرف برای حضور در وزارت نیرو صحبت کرده و عنوان می کنند که حضور وی قطعی است و تا چند روز آینده حبیب الله بیطرف بعنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی می شود. وزارت نیرو از وزاتخانه هایی است که هنوز وزیر جدید آن تعیین تکلیف نشده است.

در هفته های گذشته موضوع انتخاب وزیرای جدید یکی از داغ ترین اخبار رسانه ها بوده و وزارت نیرو نیز از این امر مستثنی نبود. وزارت نیرو از وزاتخانه هایی است که هنوز شرایط آن مشخص نیست و هر روز یکی را در رسانه ها بعنوان گزینه اصلی معرفی می کنند و روز دیگر از ماندن چیت چیان می گویند.

با آنکه فرصت زیادی به معرفی کابینه جدید دولت و دوازدهم نمانده است ولی هنوز شرایط حضور چیت چیان در مسند وزارت نیرو قطعی نیست و همچنان در ابهام است.

اطرافیان و موافقان چیت‌چیان از قطعی بودن حضور وی سخن گفته و  مخالفان حضور وی از قطعی بودن رفتنش.

از میان همه گزینه هایی که در طی هفته های گذشته برای جایگزینی چیت چیان مطرح بوده است اردکانیان و بیطرف بیشترین شانس را برای حضور داشتند. بیطرف که یکی از گزینه های شهرداری تهران نیز بود با انصرافش از لیست نهایی خارج شد.

انصراف بیطرف از شهرداری تهران احتمال حضور وی در وزارت نیرو را جدی تر کرد که البته عده ای وضعیت جسمانی وی را دلیل این انصراف عنوان کرده و گفته اند که به همین خاطر وی تمایلی به پذیرفتن مسئولیت های سنگین اینچنینی ندارد.

از سوی دیگر اما عده ای از نزدیکان بیطرف، قطعی شدن حضور وی در وزارت نیرو را دلیل این انصراف عنوان کرده اند.

تا هفته پیش چیت چیان توانسته بود نظر نزدیکان روحانی و جهانگیری را برای حضور مجدد در وزارت نیرو جلب کند و خیلی از کارشناسان از افزایش شانس وی برای حضور در این وزارتخانه سخن می گفتند.

حمایت تعدادی از نمایندگان مجلس و به ویژه فراکسیون نمایندگان ترک زبان مجلس شورای اسلامی باعث شد تا چیت چیان بعنوان گزینه اصلی در رسانه ها مطرح شود که البته بعد از مدتی نیز این تب خوابید و روی جدی به خود نگرفت.

با عدم توافق میان اردکانیان و تیم تعیین وزاری جدید، دو گزینه اصلی چیت چیان و بیطرف همچنان بعنوان گزینه های نهایی مورد تاکید قرار گرفتند. بنابر اخبار دریافتی و منابع اطلاعاتی برق نیوز، در روزهای اخیر بیطرف بیش از چیت چیان در کانون توجه قرار گرفته و به نظر می رسد در مذاکراتی که صورت گرفته است به توافقات اولیه ای نیز دست یافته اند.

منابع نزدیک به تیم اصلی دولت از توافق بیطرف برای حضور در وزارت نیرو صحبت کرده و عنوان می کنند که حضور وی قطعی است و تا چند روز آینده حبیب الله بیطرف بعنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی می شود.  با این وجود هنوز لابی ها و رایزنی های برای نگه داشتن چیت چیان در کابینه دولت درجریان است.

پنجشنبه این هفته مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبری برگزار شده و شنبه هفته آینده نیز مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس برگزار خواهد شد و وزاری جدید نیز هفته آینده به مجلس معرفی می شوند.

حبیب‌الله بیطرف متولد سال ۱۳۳۵ در شهر یزد می‌باشد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را نیز در همین شهر و تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع فوق لیسانس، در رشته مهندسی راه و ساختمان در دانشکده فنی دانشگاه تهران به پایان برده است.

وی تا پیش از انقلاب اسلامی، از فعالان حرکت‌های سیاسی دانشجویان مسلمان دانشگاه‌ها و از مؤسسان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بشمار می‌رفت. بیطرف عضو اولین شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بود و یکی از اعضای شورای رهبری شش نفره دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بشمار می‌رفت، که در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸  مسئله گروگان‌گیری در سفارت آمریکا را راهبری نمودند.

بیطرف پس از انقلاب فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۵۸ با مشارکت در راه‌اندازی جهاد سازندگی ادامه داد. وی در طول جنگ ایران و عراق به عنوان عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌نمود. او از سال ۱۳۶۵ تا سال ۱۳۶۸ در کابینه سید علی خامنه‌ای به نخست وزیری میرحسین موسوی، استاندار یزد بود.

بیطرف از ابتدای سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۱۳۷۳ به مدت پنج سال در سمت معاونت آموزشی وزارت نیرو (به وزارت بیژن نامدار زنگنه) فعالیت داشت و همزمان به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه در مراکز آموزش عالی نیز تدریس می‌نمود.

وی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ به عنوان مجری طرح‌های سد و نیروگاه کارون ۳ و کارون ۴، در وزارت نیرو مشغول به کار بود. حبیب‌الله بیطرف در فاصله سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ در کابینه اول و دوم سید محمد خاتمی برای مدت ۸ سال، عهده‌دار وزارت نیروی ایران بود. وی از سال گذشته نیز بعنوان معاون وزیر نفت مشغول بکار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 714229
  • منبع: برق نیوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.