نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد اقدام اخیر آمریکا در خلیج فارس را خلاف قوانین بین المللی دانست و عنوان کرد: از آنجایی که قایق ایرانی هیچ اقدامی برای برهم زدن امنیت انجام نداد، این حق برای ما وجود دارد که در دادگاه های بین المللی طرح دعوی کنیم.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است جمهوری اسلامی می‌تواند درصورت بی‌نتیجه ماندن پیگیری ایران در مجامع حقوقی بین‌المللی، از طریق وزارت دفاع مقابله‌به‌مثل کند.

یحیی کمالی پور در واکنش به اخطار ناو آمریکایی به قایق‌های ایرانی در آب‌های آزاد با شلیک هوایی، گفت: آمریکا احساس می کند ابرقدرتی در دنیا بوده و می تواند هر اقدامی انجام دهد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: حضور آمریکا در آب های خلیج فارس علیرغم برخی قراردادها با کشورهای حوزه خلیج فارس خلاف قوانین بین المللی است.

وی افزود: آمریکایی ها چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح حق ورود به آب های مرزی کشورهای دیگر را مگر با اجازه آنها نداشته ضمن اینکه در صورت ورود به منطقه آب های آزاد که همه کشورها حق تردد در آن را دارند حق تعرض به هیچ کشوری را ندارند.

کمالی پور در ادامه اقدام اخیر آمریکا در خلیج فارس را خلاف قوانین بین المللی دانست و عنوان کرد: از آنجایی که قایق ایرانی هیچ اقدامی برای برهم زدن امنیت انجام نداد، این حق برای ما وجود دارد که در دادگاه های بین المللی طرح دعوی کنیم و اگر آمریکا به اقدامات خود ادامه دهد می توانیم از طریق وزارت دفاع اقدامات متقابل انجام دهیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در وهله اول در حوزه دیپلماسی وظیفه دارد در چارچوب قوانین بین المللی مسائل را حل کند و اگر قرار باشد مسائل به صورت حل نشده باقی بماند جمهوری اسلامی می تواند با کشورهای متجاوز مقابله به مثل کند چرا که دست ما در آب های آزاد خلیج فارس بسیار بازتر از آمریکا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 710555
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.