اسدالله قره خانی از تشکیل کمیته ای در کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی قوانین، مقررات، حدود اختیارات و نظارت بر قانون نفت، اختیارات وزارت نفت و اساسنامه سازمان های مربوطه خبر داد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره ارسال نسخه نهایی قراردادها پیش از انعقاد به نهادهای قانونی توضیح داد.

اسدالله قره خانی از تشکیل کمیته ای در کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی قوانین، مقررات، حدود اختیارات و نظارت بر قانون نفت، اختیارات وزارت نفت و اساسنامه سازمان های مربوطه خبر داد و گفت: تشکیل این کمیته برای افزایش نقش نظارتی مجلس و تحت کنترل قرار دادن بخشی از تصمیمات کلان در وزارت نفت است که در مباحث اخیر در این زمینه مشکلاتی مطرح شد که از جمله این ایرادات می توان به برداشت دوگانه از نظارت هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربری اشاره کرد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برداشت از نظارت این هیئت عالی این بوده که نظارت پس از عقد قرارداد انجام می شود، افزود: براساس برداشت ها هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربری بر اجرای قرارداد نظارت می کند، اما منطقی این بوده که پیش از انعقاد قرارداد نسخه نهایی به هیئت عالی نظارت بر منابع هیدروکربری و سایر نهادهای قانونی ارسال شود و پس از تایید منعقد شود.

 اگر به اصلاح قانون نیاز باشد باید با دو سوم رای صورت گیرد

قره خانی ادامه داد:کمیته ای که در کمیسیون انرژی تشکیل شده است تمام قوانین را دوباره مورد بازبینی قرار می دهد و اگر به تصحیح یا تصویب آیین نامه جدید نیاز داشته باشد، مجددا در کمیسیون مطرح می شود تا در جهت رفع نواقص اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر به اصلاح قانون نیاز باشد باید با دو سوم رای صورت گیرد، یادآور شد:اگر به قوانین جدید در این زمینه وجود دارد به رای گیری عادی نیاز دارد که این اصلاحات و یا تدوین قوانین جدید به استدلال های قوی علمی و کارشناسی نیاز دارد.

نقش تخصصی نظارت بر قراردادهای جدید نفتی برعهده کمیسیون انرژی است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نقش تخصصی نظارت بر قراردادهای جدید نفتی برعهده کمیسیون انرژی است، افزود:کمیته فعالیت خود را آغاز کرده و مواردی که باید تغییر یاید را با حضور کارشناسان و مرکز پژوهش های مجلس و وزارت نفت بررسی و در صورت لزوم تغییر می دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:با توجه به حساسیت موضوع و اینکه یک اصلاح عبارت ممکن است تغییرات زیادی ایجاد کند؛ نمی توان زمانی برای پایان بررسی ها درنظر گرفت و به محض پایان بررسی ها طرح های مرتبط به کمیسیون و سپس برای بررسی در صحن به هیئت رییسه ارسال می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 709562
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.