نمایندگان مجلس نباید به واسطه اینکه چون آقای رییس جمهور می‌خواهند کابینه دولت دوازدهم را معرفی کنند پس باید تفکیک وزارتخانه‌ها را سریع‌تر عملیاتی کنند. عجله در چنین تصمیماتی کاملا غیرمدبرانه است و نتیجه آن،‌‌ همان تکرار اشتباهات گذشته است.

غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم بر تفکیک حوزه ورزش از جوانان نباید شتاب‌زده باشد.

به گزارش جماران؛ غلامرضا حیدری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش و جوان راجع به موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها و مخصوصا جداسازی حوزه ورزش از جوانان گفت: تجربه نشان داده که کارهای شتاب‌زده عاقبت خوبی ندارد. چند سال پیش که تصمیم بر ادغام برخی وزارتخانه‌ها و همچنین یکی شدن سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان در قالب وزارت ورزش و جوانان شد مشخص بود که این روند شتاب‌زده و توام با اشکال است و دلیل اصلی آن هم اینست که امروز بنا بر تفکیک‌‌ همان وزارتخانه‌ها است.

در رابطه با تفکیک وزارتخانه‌ها که امروز بحث آن در بین نمایندگان داغ است باید بگویم که نباید احساسی و ضربتی عمل کرد. نمایندگان مجلس نباید به واسطه اینکه چون آقای رییس جمهور می‌خواهند کابینه دولت دوازدهم را معرفی کنند پس باید تفکیک وزارتخانه‌ها را سریع‌تر عملیاتی کنند. عجله در چنین تصمیماتی کاملا غیرمدبرانه است و نتیجه آن،‌‌ همان تکرار اشتباهات گذشته است.

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به اینکه در برنامه پنجم توسعه تصمیم بر کوچک‌سازی دولت گرفته شد و این ادغام‌ها هم حاصل آن تصمیمات بود گفت: وقتی قرار است کوچک‌سازی در دولت انجام شود باید بسترهای آن هم فراهم باشد. کوچک‌سازی به این معنی است که دولت وظایف حاکمیتی خود را انجام دهد نه اینکه مرتب درگیر تصدی‌گری باشد. متاسفانه ما گاهی روی به برخی تصمیماتی می‌آوریم که اصلا زیرساخت‌های آن مهیا نیست.

 عضو فراکسیون امید مجلس در رابطه با اینکه اعتقادی به جداسازی حوزه ورزش از جوانان دارد یا خیر افزود: موضوع قابل بحث است و اول از همه باید دید که دولت قرار است چه ماموریت‌های ویژه‌ای را برای حوزه جوانان تعریف کند. من با کلی‌گویی و شعار مخالفم و برای نظر دادن در این موضوع نیازمندم که به شرح وظایف دو حوزه مذکور واقف باشم. وقتی دولت به طور روشن وظایف ورزش و جوانان را روشن کرد و ما هم به عنوان نمایندگان مردم موضوع را مطالعه و بررسی کردیم آنگاه می‌توانیم نظر دقیق خود را بر لزوم و یا عدم تفکیک ارائه دهیم. بطور کلی اگر هدف‌گذاری‌ها منطقی و عملیاتی باشد بنده با تفکیک حوزه ورزش از جوانان موافق خواهم بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 706494
  • منبع: ورزش و جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.