گردشگری سلامت به این شکل است که معمولاً گردشگران از کشورهای خارجی به ایران می‌آیند و با توجه به پیشرفت‌های علمی و پزشکی کشور به درمان خود می‌پردازند.

به گزارش جماران، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری سلامت تقریباً به شکل هدایت نشده در سال‌های قبل در کشور اجرا می‌شده است، اما هم‌اکنون قرار است یک ساماندهی داده شود که به همین منظور یک کمیته مشترک متشکل از نظام پزشکی، میراث فرهنگی و وزارت خارجه تشکیل شده است، به علاوه یک انجمن با نام توریسم درمانی نیز تشکیل شده است.

اکبر ترکی در خصوص بررسی گردشگری سلامت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهار داشت: گردشگری سلامت به این شکل است که معمولاً گردشگران از کشورهای خارجی به ایران می‌آیند و با توجه به پیشرفت‌های علمی و پزشکی کشور به درمان خود می‌پردازند. همان‌طور که می‌دانید هزینه‌های درمان در ایران در مقایسه با دیگر کشورها پایین‌تر است. علاوه بر این‌که کار درمانی گردشگران خارجی انجام می‌شود از آب‌وهوای خوب ایران بهره‌مند ‌می‌شوند و به گردش و سیاحت نیز می‌پردازند. گردشگری سلامت در واقع همان توریسم درمانی است.

وی گفت: گردشگری سلامت تقریباً به شکل هدایت نشده در سال‌های قبل در کشور اجرا می‌شده است، اما هم اکنون قرار است یک ساماندهی داده شود که به همین منظور یک کمیته مشترک متشکل از نظام پزشکی، میراث فرهنگی و وزارت خارجه تشکیل شده است، به علاوه یک انجمن با نام توریسم درمانی نیز تشکیل شده است. هدف این است که یک ساماندهی در حوزه گردشگری سلامت انجام شود تا گردشگرانی که به ایران می‌آیند ترمینال به ترمینال یا فرودگاه به فرودگاه مدیریت شوند و این خدمات پزشکی را دریافت کنند. در این خصوص البته باید بخش خصوصی دخالت کند تا باری از بخش عمومی برداشته شود و بخش خصوصی بتواند اشتغال‌زایی هم داشته باشد.

وی گفت: نمایندگان این سازمان‌ها کمیسیون بهداشت و درمان آمده بودند که هماهنگی با مجلس و کمیسیون بهداشت انجام شود و این موضوع گردشگری در برنامه ششم توسعه تسریع شود تا با اتحاد و انسجام شکل گرفته بتوانیم موضوع گردشگری سلامت را به جایی برسانیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: قسمتی از گردشگری سلامت درمان است و قسمت دیگر آن آب درمانی است. شهرک‌های سلامتی که آب‌وهوای خیلی خوبی دارند در این بخش کمک زیادی می‌توانند بکنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری سلامت ایران رقبایی مانند هند و ترکیه دارد. برای مثال در بیمارستان‌های شیراز اتباع کشورهای حوزه خلیج فارس بستری می‌شوند و از امکانات پزشکی بسیار خوبی که در این بیمارستان‌ها وجود دارد بهره مند می‌شوند. به همین دلیل در صدد هستیم که آمار خوب ایران در گردشگری سلامت افت پیدا نکند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.