یک رسانه آمریکا روز جمعه نوشت: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی در جریان نشست گروه 20 در هامبورگ، آلمان، برای اولین بار دیدار خواهند کرد.

به گزارش جماران، به نوشته تارنمای شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا، هر دو رییس جمهوری گفته اند که می خواهند روابط بین دو کشور را که به خاطر موضوعاتی مانند بحران سوریه و اوکراین و همچنین ادعای دخالت مسکو در روند انتخابات آمریکا، صدمه دیده است، ترمیم کنند.
قرار است پوتین و ترامپ بعد از ظهر روز جمعه در حاشیه نشست سران گروه 20 دیدار کنند.
با اینکه مطبوعات روسیه نوشته اند که این دیدار یک ساعت طول خواهد کشید، اما گزارش های بعدی حاکی بود که گفت وگوی دو رییس جمهوری تنها نیم ساعت خواهد بود.
انتظار می رود رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا عمدتا روی مساله سوریه و اوکراین متمرکز شوند.
به نوشته این تارنما، ترامپ روز پنجشنبه در سخنرانی خود در ورشو پایتخت لهستان، از روسیه خواست از دخالت در امور اوکراین و دیگر کشورها خودداری کند.
وی افزود: روسیه باید حمایت از کشورهایی مانند روسیه و ایران را که وی از آنها به عنوان دشمن یاد کرد، متوقف کند و به جمع کشورهای مسئولیت پذیر ملحق شود.
هر چند کرملین همواره بر امکان یافتن برخی زمینه های مشترک بین دو کشور تاکید کرده است، اما اقدام ترامپ در انتخاب کلمات خود در لهستان نشان دهنده خشم سیاسی وی از این واقعیت است که بسیاری وی را بیش از اندازه به مسکو نزدیک دانسته و از این طریق می خواهند به وی ضربه بزنند.
تحلیلگران با اشتیاق منتظرند ببینند آیا ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا امروز در دیدار رئیسان جمهوری دو کشور مطرح خواهد شد یا نه.* 
**پنج موضوع اصلی در اجلاس گروه 20:
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی خاطرنشان کرد: اجلاس گروه 20 در هامبورگ احتمالا طوفانی ترین اجلاس سال های گذشته این گروه خواهد بود که شاهد اختلافاتی درباره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی و تجارت جهانی خواهد بود. 
فرانس پرس افزود: مسئله کره شمالی با توجه به آزمایش اخیر موشک بالستیک این کشور بر سایر اختلافات تجاری و دیپلماتیک در اجلاس گروه 20 سایه می اندازد. موضوع تغییرات آب و هوایی یکی دیگر از مسائل مهم مورد بحث خواهد بود بخصوص که آلمان این مساله را به یکی از اولویت های خود در دوره ریاست گروه 20 تبدیل کرده است. اختلافات تجاری نیز از دیگر مسائل مهم در اجلاس گروه 20 در هامبورگ خواهد بود. 
بنا به گزارش ها، آمریکا در تدارک اعمال تعرفه بر واردات فولاد است ؛ امری که صادرکنندگان در گروه 20 خواستار جلوگیری از آن هستند. 
خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد که دیدار پوتین و ترامپ در روز جمعه با توجه به اتهام های مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و اتهام همدستی برخی نزدیکان ترامپ با سفارت روسیه ، یکی دیگر از مسائل مهم در اجلاس هامبورگ است. 
تظاهرات خیابانی فعالان ضد جهانی سازی نیز پنجمین مساله مهم در اجلاس گروه 20 از نگاه فرانس پرس است . آلمان 20 هزار نیروی پلیس از سرتاسر کشور را برای حفظ نظم و امنیت در هامبورگ بسیج کرده است. حرکت های اعتراضی زیادی در حاشیه اجلاس گروه 20 سازماندهی شده است از جمله حدود 170 سازمان پیش از ظهر شنبه با شعار 'همبستگی بدون مرز بجای گروه 20' تظاهرات بزرگی برپا خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.