استاندار خوزستان با بیان این‌که وضعیت برق در اندیمشک و دزفول ناپایدار و نگران‌کننده است، گفت: این مساله را با معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو مطرح کردم و خوشبختانه اقداماتی برای پایدار کردن برق استان انجام گرفته است.

 

به گزارش جماران، غلامرضا شریعتی در مراسم کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک اظهار کرد: از نیروگاه‌های کلاس  F با راندمان بالا تاکنون در کشور بهره‌برداری نشده است و اندیمشک یکی از اولین شهرستان‌هایی است که از این نوع نیروگاه با تکنولوژی کلاس F بهرمند می‌شود .

وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پروژه باشیم، افزود: در دنیای امروز یکسری از صنایع خدمات ارائه می‌دهند و در این زمینه، صنعت برق نیز که نقش پایه‌ای و اساسی دارد، به ارائه خدمات می‌پردازد .

شریعتی تصریح کرد: هر صنعت زمانی جان پیدا می‌کند که انرژی آن تامین شود. صنعت برق نبودش ملموس است و نبود برق برای همه به ویژه خوزستانی‌ها در تابستان ملموس‌تر است و پایداری این سیستم برای کشور و خوزستان یک الزام است.

وی با بیان این‌که در دولت یازدهم تلاش‌هایی انجام گرفته تا صنعت برق استان پایدار تر شود، گفت: انتظار است که وقتی استان خوزستان رتبه اول تولید برق کشور را در اختیار دارد، خود نیز باید از آن بهره‌مند شود زیرا چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که با توجه به رشد مصرف باید کارهای اساسی برای برق استان انجام شود، گفت: در حال مدیریت سیستم برق استان هستیم تا مشکلی در این سیستم رخ ندهد و انتظار داریم در سیستم‌های انتقال و توزیع برق در خوزستان شاهد پایداری بیشتری باشیم .

 شریعتی اظهار کرد: خوزستان با توجه به این میزان مصرف بالای برق، بیشترین پست‌های موقت را دارد و در این زمینه امیدواریم تلاش شود پست‌های ثابت بیشتری در استان داشته باشیم .

وی بیان کرد: در حال حاضر چهار زمین برای احداث چهار پست تحویل برق منطقه‌ای شده است تا شاهد احداث پست‌های جدیدی در استان خوزستان باشیم. همچنین در این زمینه چهار قطعه دیگر نیز در آستانه واگذاری است .

شریعتی گفت: باید همکاری‌های بین بخشی در خوزستان ارتقا پیدا کند تا این نابسامانی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در زمینه‌های مختلف به خصوص در بحث برق در استان حل شود زیرا وقتی که در برق مشکلی به وجود می‌آید باعث رنج مردم می‌شود .

وی عنوان کرد: برای حل مشکلات در بحث برق تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید بسیج شده و موظف هستند همکاری بین بخشی را بالا ببرند تا این نابسامانی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها حل شود.

شریعتی ادامه داد: کمیسیون انرژی یکی از پتانسیل‌های مهمی است که استان دارد و باید از آن استفاده کرد و امیدواریم با توجه ویژه وزیر نیرو سعی شود به سرعت بخش‌های انتقال و توزیع در استان وضعیت بهتری پیدا کند.

وی افزود: خوزستان قابلیت‌های فراوانی دارد و احداث نیروگاه اندیمشک نیز به آن‌ها افزوده می‌شود. همچنین نیروگاه دوم سد دز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، یکی دیگر از مواردی است که به ظرفیت‌های استان افزوده می‌شود .

استاندار خوزستان گفت: اندیمشک از پتانسیل و ظرفیت‌های زیادی برخوردار است و در چهار راه حیاتی کشور قرار دارد که می‌توانست ظرفیت‌های مناسبی برای جهش و توسعه پیدا کند اما به دلایلی برخی از امور، عقب مانده است .

شریعتی بیان کرد: باید از پتانسیل‌های اندیمشک نه تنها برای ایجاد اشتغال، بلکه برای خلق سرمایه استفاده کرد. در تلاش هستیم پتروشیمی اندیمشک، شهرک کشاورزی، شیلات، بندر خشک و صنایع دستی آن را پیش ببریم و با کمک مسئولین منطقه، پیگیر این موارد باشیم .

وی اظهار کرد: در رابطه با نیروگاه رامین فاز 7 و 8 آن مانده است و انتظار داریم با سرعت بیشتر این دو فاز به سرانجام برسد. همچنین سرمایه‌گذاران فاز بخار نیروگاه‌های ماهشهر و بهبهان با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم به آن‌ها نیز توجه شود .

شریعتی با بیان این‌که خوزستان برای ایران است و باید همه کشور بسیج شود و دغدغه‌های استان را برطرف کند تا امید مردم استان ناامید نشود ، افزود: دولت تدبیر و امید همت خود را برای خوزستان به خرج داده است و باید از موقعیتی که دولت برای استان به وجود آورده، استفاده کنیم. در این زمینه روز گذشته با آقای نوبخت جلسه‌ای داشتیم و در آن وی تاکید کرد که دولت برای رفع نقصان‌های استان برنامه ویژه دارد. مسئولان استانی نیز باید در این راستا تلاش کنند تا این انتظارات را برآورده کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.