مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌شمالی گت: به رغم برپایی آزمون های استخدامی متاسفانه انگیزه و تمایل نیروی فنی و پزشک برای اشتغال در این سازمان بسیار کم است.

به گزارش جماران، باباک سلحشور در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهارکرد: از مجموع 122 نفر چارت مصوب پرسنلی، در این سازمان فقط 22 نفر شاغل هستند و حدود 82 درصد چارت سازمانی این مجموعه خالی است.

وی با اشاره به کمبود نیروی فنی و پزشک در این سازمان و عدم وجود انگیزه و تمایل ورود به این مجموعه از سوی افراد، گفت: با انجام برخی از اقدامات تلاش شده تا از کاهش انگیزه ورود نیروها به این سازمان کم کنیم و در آزمون استخدامی شهریور ماه سال جاری دو پزشک جذب این مجموعه خواهند شد.

سلحشور با اشاره به فعالیت های عمرانی پزشکی قانونی برای احداث مراکز خود در شهرستان های نظیر فاروج، مانه و سملقان، بجنورد، جاجرم، شیروان و اسفراین، یادآورشد: مراکز پزشکی قانونی شهرستان‌های فاروج و مانه و سملقان با اختصاص حدود 10 میلیارد ریال در قالب مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در هفته قوه قضاییه افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به تشکیل 44 پرونده قصور پزشکی در استان، افزود: بیشترین پرونده ها با 15 مورد مربوط به رشته تخصصی زنان و زایمان، پنج مورد اطفال و مابقی نیز شامل رشته های داخلی، مغز و اعصاب و جراحی است.

سلحشور با اشاره به مراجعه 116 نفر برای صدور مجوز سقط درمانی، عنوان کرد: در نهایت 78 مجوز صدور سقط درمانی صادر شد که 72 مورد مربوط به ناهنجاری جنینی و شش مورد نیز بیماری مادر بود.

وی با بیان این که حوادث ناشی از کار طی سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن 56 درصد کاهش یافته است، گفت: طی سال گذشته 11 نفر بر اثر حادثه ناشی از کار جان خود را از دست دادند در حالی که سال 94 این آمار 25 نفر بود.

سلحشور با بیان اینکه بیشترین حادثه ناشی از کار استان طی سال گذشته با چهار مورد سقوط از ارتفاع بود، یادآورشد: به ترتیب بیشترین حوادث ناشی از کار در شهرستان های شیروان، بجنورد، اسفراین و راز و جرگلان رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته بیشترین متوفیات ناشی از منواکسید کربن را در استان داشتیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته 13 نفر شامل 11 مرد و دو نفر زن براثر مسمومیت ناشی از مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند که این آمار طی سال 94 هفت نفر بود.

سلحشور با اشاره به تشکیل 23 هزار و 733 پرونده در پزشکی قانونی استان، افزود: از مجموع این تعداد دو هزار و 575 پرونده در بخش آزمایشگاهی بوده که 35 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به کاهش مصدومان ناشی از نزاع در استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از شش هزارپرونده ناشی از نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شده است .

سلحشور با بیان اینکه بیشتر خودکشی ها در استان به صورت حلق آویزی و مسمومیت است، عنوان کرد: این مهم طی سال گذشته حدود سه درصد رشد داشته است.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.