منابع نظامی سوریه از باز شدن جاده مواصلاتی در مرزهای سوریه و عراق و تردد کامیون‌ها پس از برچیده شدن خاکریزها در مرزهای دو کشورخبر دادند.

به گزارش جماران از  شبکه خبری روسیه الیوم،این منابع گزارش دادند که نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن به مرزهای عراق رسیدند و درزمان حاضر نیروها به کشف و خنثی‌سازی تمام مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی در صحرا سرگرم هستند تا زمینه عبور کامل خودروها میان عراق و سوریه را فراهم کنند.
طبق این گزارش هدف بعدی این نیروها شکستن حلقه محاصره شش ساله استان دیرالزور و آزادسازی این منطقه از اشغال تروریست های داعشی است.
ارتش سوریه و همپیمانانش در یک ماه گذشته موفق شدند 20 هزار کیلومتر مربع از محور اصلی السین در منطقه التنف و محور الناصریه، المحسه،بصیره، العلیانیه، الهبله و الوعر تا مرزهای سوریه با عراق را از اشغال تروریست های تکفیری آزاد و پاکسازی کنند.
منابع میدانی روز جمعه گذشته اعلام کردند که نخستین یگان های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت به مرز عراق در شمال شرق گذرگاه مرزی التنف رسیدند.
نیروهای بسیج مردمی عراق نیز از سوی دیگر مرز از استان الانبار خود را به مرز سوریه رساندند.
ارتش سوریه و همپیمانان آن همچنین با پشتیبانی هوایی روسیه به عملیات خود در حومه شرقی حمص در امتداد صحرای شرقی ادامه می‌دهند به طوری که توانسته اند در محور «آراک» در خلال دومین مرحله از عملیات پیشروی کنند و از روز گذشته پیشروی به سمت میدان نفتی آراک و منطقه السخنه مهمترین دژ گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه آغاز شده است.
نیروهای ارتش سوریه همچنین بخش‌های وسیعی از شمال منطقه «طفحه» در شمال شرقی فرودگاه نظامی «التیفور» در حومه شرقی حمص را آزاد کرده‌اند.
در جنوب سوریه نیز ارتش سوریه منطقه «تجمع المدارس» و 'مسجد السلطان' در محور اردوگاه درعا را با گلوله‌باران شدید تروریست‌ها پاکسازی کرد.
در شمال سوریه هم نیروهای ارتش به عملیات خود را در منطقه «البرغوثیه» و مناطق اطراف در حومه السلمیه در شرق حماه با پشتیبانی هوایی روسیه ادامه می‌‌دهند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.