رسانه های روسی شمار بازداشتی های تظاهرات ضددولتی در مسکو را که دیروز (دوشنبه) برگزار شد، 866 نفر اعلام کردند که بسیاری از آنان آزاد شدند.

 به گزارش جماران، برپایه اطلاعات انتشار یافته حدود دو هزار مخالف دولت روسیه تظاهرات قانونی در خیابان ساخاروف مسکو برگزار کردند، ولی حضور مخالفان در میدان پوشکین این شهر بدون مجوز بود که ماموران امنیتی صدها نفر از شرکت کنندگان را بازداشت کردند.
روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس روز سه شنبه نوشت: در این تظاهرات 866 نفر پس از هشدار ماموران امنیتی بازداشت شدند که 32 نفر از آنان برای تحقیقات بیشتر شب را در مراکز پلیس بسر بردند و بقیه آزاد شدند. 
بسیاری از بازداشت شدگان که جوان یا زیر سن 18 سال بودند به دعوت آلکسی ناوالنی که وبلاگ نویس و یکی از مخالفان سرشناس است در تظاهرات غیرقانونی شرکت کردند.
آنها شعارهایی همچون «آزادی برای روسیه» و «با فاسدان مالی باید مبارزه شود» فریاد می زدند و برخی نیز پرچم های روسیه یا پلاکاردهایی با مضامین شعارهای ضددولتی در دست داشتند.
ناوالنی که تظاهرات با مجوز خیابان ساخاروف را لغو اعلام کرده و طرفداران خود را به حضور اعتراضی در میدان پوشکین فراخوانده بود، نیز دیروز دستگیر شد و به حکم دادگاه مسکو به 30 روز زندان محکوم شد در حالیکه حکم محکومیت سه ساله تعلیقی نیز دارد.
به گزارش رسانه ها در سن پترزبورگ نیز مخالفان دولت تظاهرات اعتراضی برگزار کردند که حدود 200 نفر از شرکت کنندگان در آن بازداشت شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.