طی درگیری‌های اخیر نیروهای سوری با تروریست‌های داعش در جنوب دیرالزور، عناصر تکفیری متحمل خسارت سنگینی شدند.

به گزارش جماران ، طی درگیری‌های اخیر نیروهای سوری با تروریست‌های داعش در جنوب دیرالزور، عناصر تکفیری متحمل خسارت سنگینی شدند.

هلاکت یافتن عناصر تروریستی و انهدام ادوات نظامی، تنها بخشی از خسارات وارد شده به تروریست‌ها طی 24 ساعت گذشته در حومه شهر دیرالزور است. 
 *سرنگون شدن پهپاد تروریست‌ها در شمال درعا

 اعلام‌الحربی نوشت: نیروهای ارتش سوریه شماری از تروریست‌های مسلح را که قصد حمله به برخی از مواضع نظامی نظامیان سوری در شهر درعا داشتند، به‌هلاکت رساندند. 

به علاوه چندین حمله تروریستی دیگر به محله طریق الاسد و العباسیه نیز خنثی شد و یک پهپاد بمب‌گذاری شده متعلق به تروریست‌ها در مسیر منطقه «طفس» حومه شمالی درعا سرنگون شد. 

 در حمله موشکی عناصر تکفیری به محله‌های «الکاشف و السبیل» درعا، یک کودک هفت ساله به‌شهادت رسیده و 9 شهروند دیگر سوری نیز زخمی شدند. 
 *ناکامی همه جانبه تروریست‌ها در دیرالزور، از هلاکت 30 تکفیری تا انهدام تانک داعش

هلاکت 30 نفره تکفیری‌ها درپی حملات موشکی مقاومت به دیرالزور/ 12 تن با جداشدن از داعش، خود را به «التنف» رساندند

 

نیروهای سوری با شلیک موشک‌های هدایت‌شونده، یک دستگاه تانک عناصر داعش را در منطقه پانوراما از جنوب دیرالزور هدف قرار دادند که در پی آن، سرنشینان این تانک کشته و زخمی شدند. 
 
ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت هجوم تروریست‌های داعش را به منطقه لواء‌التامین در جنوب شهر دیرالزور ناکام گذاشتند و ضمن به‌غنیمت گرفتن یک خودروی نظامی تروریست‌ها، یک دستگاه خودروی زرهی BMB را هدف قرار دادند. 
 
در ادامه این حمله ناکام تکفیری‌ها به منطقه لواء‌التامین، حداقل 30 نفر از تروریست‌ها به‌هلاکت رسیده و 40 تن از آنان زخمی شدند؛ لازم به‌ذکر است که در میان عناصر هلاکت یافته تعدادی از سرکردگان خارجی تروریست‌ها از جمله ابوموسی التونسی نیز حضور داشتند. 
 
 اما در حمله عناصر مسلح ناشناس به مواضع تروریست‌های داعش در منطقه «الصالحیه» حومه جنوب شرقی دیرالزور، 11 نفر از عناصر داعش به‌هلاکت رسیدند. 
 
خبرهای رسیده از حومه حسکه حاکی از آن است که درگیری‌های گسترده میان تروریست‌های داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه در جنوب روستای «العزاوی» هم‌چنان ادامه دارد. 
 
لازم به‌ذکر است که هم‌اکنون حومه جنوبی حسکه، در کنترل نیروهای دموکراتیک سوری قرار دارد. 
 

*12 نفر با جدا شدن از داعش، خود را به «التنف» در مرزهای عراق و سوریه رساندند

 

هلاکت 30 نفره تکفیری‌ها درپی حملات موشکی مقاومت به دیرالزور/ 12 تن با جداشدن از داعش، خود را به «التنف» رساندند

 

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت پس از نبرد با عناصر داعش و منهدم کردن وسایل حمل‌و نقل آنان موفق شدند تسلط خود را بر تعدادی از نقاط مهم در منطقه «ضهور الغنایم» تثبیت کنند. این منطقه در 7 کیلومتری حومه شرقی حمص قرار دارد.

 

اما در میان رویدادهای دریافتی از حومه غربی دیرالزور، خبری مبنی بر جداشدن شماری از عناصر تکفیری منتشر شد.

12 نفر از عناصر وابسته به تروریست‌های داعش که در میان آنان مسئول ایجاد موانع نظامی تکفیری‌ها نیز حضور داشت، با جدا شدن از این گروه تروریستی به منطقه التنف در مرزهای سوریه و عراق رسیدند.

گفتنی است که منطقه التنف در حومه جنوب شرقی حمص واقع است. 
 *حمله جنگنده‌های روسی به مواضع داعش در شرق حماه/ کارخانه شکر شهر رقه به‌کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه درآمد

 هلاکت 30 نفره تکفیری‌ها درپی حملات موشکی مقاومت به دیرالزور/ 12 تن با جداشدن از داعش، خود را به «التنف» رساندند 

 

منابع وابسته به معارضان دولت دمشق اعلام کردند که نیروهای دموکراتیک سوریه پس از درگیری با عناصر تکفیری داعش توانستند بر منطقه «لشکر 17» و کارخانه شکر در شمال شهر رقه تسلط پیدا کنند.

منابع کُرد نیز اعلام کردند که  درپی انفجار تعدادی از بمب‌های دست‌ساز در محله الرومانیه رقه، 6 تن از نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شده و شماری دیگر زخمی شدند. 
 
به‌علاوه تعدادی از نیروهای دموکراتیک هم در اثر انفجار تعدادی بمب و گلوله تک‌تیراندازان داعشی در محله المشلب از شرق رقه کشته و زخمی شدند. 
 مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح نیز اعلام کرد که به‌دنبال حمله جنگنده‌های ارتش روسیه به مواضع تکفیری‌های داعش در حومه شرقی حماه، 2 تروریست هلاکت یافته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

   این روزها خبرهای زیادی از درگیری‌های گسترده عناصر داعش و نیروهای دموکراتیک سوری در شهر رقه و حومه آن منتشر می‌شود، خبرهایی که غالب آن‌ها از برتری نیروهای دموکراتیک در مواجهه با تکفیری‌ها خبر می‌دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 673392
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.