این روزهای سخت، این آسمان تار؛ هیچ شعری شاعر ندارد، هر خواننده شعری، شاعر آن لحظه شعر است..

به گزارش جماران قاسم میرزایی نکو عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در روزنامه شرق نوشت :

رفتن هم‌وطن با زبان تشنه، روزه‌دار روزهای داغ، رنجور و ساده، نوشتن نداشت. این روزها، راه رفتم و سکوت کردم. «آنها که رفتند، کاری حسینی کردند» آن‌هم در آستانه نیمه رمضان، میهمان سفره‌دار سبز جانان امام حسن شدند؛ اما ما مانده‌ایم در تلخی حقیقت ترور و نسل پوشالی خوارج.به یاد دارم دیالوگی از زبان «عبدالله نصرانی» در فیلم «روز واقعه» را که می‌گفت: مسیح را مسیحیان نکشتند، چگونه است که مسلمانان امام خود را قربانی می‌کنند.این جرثومه‌های فساد پابند هیچ دین و آیینی نیستند جز درندگی. برنامه و اهداف، مهندسی عملیات، نقاط ضعف و قوت و بررسی ابعاد مختلف این حادثه، یک میزگرد تخصصی را می‌طلبد که با حضور کارشناسان امر به مدد خداوند در حال پیگیری و سرانجام است؛ اما نپرداختن به پیام اصلی و اصل توجه به نکات پایه و اساسی این حرکت تروریستی، قطعا مخاطرات ناگواری به دنبال خواهد داشت که عواقب آن به طور یقین، سخت‌تر، دامنگیر‌تر و فراگیرتر خواهد بود؛ بنابراین در این زمینه تذکر و تأکید بر عناوینی خالی از لطف و دقت نخواهد بود:

٥. ضرورت توجه به باهم‌بودن، هم‌دردی و همدلى تمام مسؤولان در مقابل نقشه‌های داخلی و خارجی مبنی بر گسستن این وحدت و انسجام,٦. جلوگیری از برچسب‌زنی و گرفتن انگشت اتهام و صدور حکم پیش از تفکر، مجادله و بی‌احترامی میان گروهی در برابر این هجوم گسترده و سهمگین استکبار جهانی.یادمان نرود گروهک تروریستی منافقین به دنبال مشارکت ٨٠درصدى مردم در انتخابات سال ٧٦ و پشتیبانى قاطع مردم شریف از نظام مردم‌سالار دینی، بر سیاق منحرفانه خویش اقتدا کردند و دست به سلاح بردند و از قماش این جنایات، بمب‌گذارى در محل مراجعان دادستانى انقلاب در ١٢ خرداد ٧٧ و شهادت جمعى از هم‌وطنان، ازجمله یکی از هم‌وطنان ارامنه و مجروحیت گروه بسیاری از مردمان بی‌گناه بود که به کدام گناه کشته شدند؟! یا خمپاره‌هاى کور در مناطق مسکونى تهران، دانشگاه شهید چمران اهواز و ترور شهید صیاد‌شیرازى و تصفیه‌حساب‌های شخصی و... . تروریست‌ها از روی دست هم سیاه‌مشق می‌کنند؛ متقلبانه و بی‌شرفانه.٧. باید توجه داشت هنگام «آری» ملت به نظام، دشمنان قسم‌خورده، دستپاچه و انگشت به دهان، وارد گود شده و دست به اسلحه شدند. اقدامات تروریستى و تخریبى، آثار تفکر خالی و پوچ ایشان از ابتدا تاکنون بوده است. نه‌تنها آزادگان و جانبازان و اهالی دفاع مقدس بلکه تمام ملت ایران، روح و جانشان زخم‌خورده این گرگ‌های گرسنه است که هر روز با التقاط و تغییر موضع و ایدئولوژی، سر در آخور ابلیس می‌برند.

٨. یادآوری دردهای دیروز، موزه عبرت امروز خواهد بود. 

اما ما مانده‌ایم و باید کاری زینبی کنیم؛ وگرنه یزیدی هستیم؛ و خدایی که در این نزدیکی است.

با صبا در چمن لاله سحر می‌گفتم

که شهیدان که‌اند این همه خونین کفنان

١. انقلاب اسلامى و کشور عزیزمان ایران، پیوسته قربانى تروریسم بوده و هزینه‌های بسیاری برای مقابله با آن پرداخته است.

٢. هم‌‌زمانی اقدامات تروریستى در خانه ملت و مرقد امام(ره)، شدت عصبانیت دشمن ضدبشری و حامیانش از دموکراسی و انتخابات آزاد است و نشانه‌گیری مستقیم و هجمه جنایت‌کارانه جانیان بی‌هویت، به سمت هدف عالی جمهوری و پیوند جدایی‌ناپذیر، صمیمى و نزدیک مردم با بنیان‌گذار انقلاب و زنده‌بودن آرمان‌ها که در فرمایش تاریخی امام هم روشن و واضح است که «مجلس در رأس امور است».

٣. مخدوش‌کردن کام شیرین ملت در انتخابات، کم‌رنگ‌کردن حضور ٤٠‌میلیونی و فرافکنی یأس و ناامیدی از این حماسه بزرگ.

٤. لطمه به وحدت ملى و یکپارچگی اقوام و ایجاد تنش بین ایرانیانی که در تأمین و تضمین ملیت و اسلامیت هم‌زمان، زبانزد دوست و دشمن بوده و هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی ترور 17 خرداد
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.