منابع انگلیسی روز دوشنبه بار دیگر عنوان کردند که 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا به دلیل ترس از تظاهرات مردم انگلیس، سفرش را به این کشور به تعویق انداخته است.

به گزارش جماران، شبکه خبری 'بی.بی.سی' روز دوشنبه گزارش داد که مقامات دولت آمریکا به این شبکه خبری گفته اند، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به این زودی ها تمایلی برای سفر به انگلیس ندارد.
این خبر در حالی منتشر می شود که مقامات کاخ سفید و داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری انگلیس) روز گذشته به صورت جداگانه، گزارش روزنامه گاردین مبنی بر تعویق سفر ترامپ به انگلیس به دلیل شرط رئیس جمهوری آمریکا برای پایان تظاهرات اعتراض آمیز انگلیسی ها به این سفر را رد کردند.
یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که تغییری در برنامه سفر ترامپ صورت گرفته نشده است.
وی با این حال به جزئیات این سفر و گفت وگوی تلفنی صورت گرفته میان «ترزا می»نخست وزیر انگلیس و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اشاره نکرد و گفت: بنا نیست در مورد گمانه زنی ها درخصوص محتوای مکالمات تلفنی خصوصی اظهارنظر کنیم.
وی افزود: ملکه از رئیس جمهوری آمریکا برای سفر به انگلیس دعوت به عمل آورد و تغییری در این برنامه روی نداده است.
مقامات کاخ سفید نیز در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کردند: رئیس جمهوری احترام زیادی برای «ترزا می» نخست وزیر انگلیس قائل است و موضوع لغو سفر به لندن هرگز در مکالمه تلفنی به میان نیامد.
روزنامه گاردین روز گذشته در گزارشی که جنجال زیادی را به راه انداخت نوشته بود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی، به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس گفته است تا زمانیکه اعتراضات عمومی در انگلیس نسبت به سفرش پایان نیابد، تمایلی به سفر به لندن ندارد.
این روزنامه افزود: یک مشاور دفتر نخست وزیری که در زمان انجام این گفت وگوی تلفنی حضور داشته است، می گوید که اعلام این خبر سبب غافلگیر شدن «ترزا می» شده است.
این خبر متعاقبا از سوی مخالفین سفر ترامپ به لندن، از جمله ' جرمی کوربین' رهبر حزب کارگر انگلیس به شدت مورد استقبال قرار گرفت.
وی روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه توییتری اش گفت: از لغو سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس به ویژه پس از حملات لفظی اش علیه صادق خان (شهردار لندن) و خروج از توافق اقلیمی پاریس استقبال می کنیم.
'تیم فارون' رهبر حزب لیبرال دمکرات نیز در صفحه توییتری اش نوشت: مشخص است که ترامپ از واکنش مردم انگلیس وحشت زده شده است. او می داند که مردم انگلیس سیاست های او را بر نمی تابند و هراسی از بیان دیدگاهشان در مخالفت با این سفر ندارند.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس اواخر ژانویه گذشته، تنها یک هفته پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ به این کشور سفر و رسما از وی برای سفر به انگلیس دعوت به عمل آورد.
در حالی که قرار بود این سفر در ماه ژوئن صورت گیرد اما به دنبال موج مخالفت‌ها علیه آن از جمله از سوی نمایندگان مجلس عوام این سفر به ماه اکتبر آینده موکول شد.
منابع انگلیسی عنوان کردند که سفر دونالد ترامپ به انگلیس به‌ منظور اجتناب از برپایی تظاهرات مردمی و نیز مخالفت‌های نمایندگان پارلمان انگلیس به تعویق افتاده است.
در جریان آخرین تظاهرات گسترده مردم لندن علیه سفر ترامپ به کشورشان، فعالان مدنی طی سخنانی به دولت ترزا می هشدار دادند، در صورت حضور ترامپ در این شهر، با حضور گسترده شان تمام خیابان های لندن را قفل خواهند کرد.
در همین حال بیش از یک میلیون و 858 هزار نفر از مردم انگلیس نیز با امضای توماری، خواستار لغو سفر رسمی دونالد ترامپ به کشورشان شده بودند.
علاوه بر تومار یاد شده، شماری از رهبران سیاسی انگلیس از جمله صادق خان شهردار لندن و نیز برخی از گروه های مدنی مخالفت خود را با سفر ترامپ به انگلیس اعلام کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.