نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه محبت به اهل بیت(ع ( نشان‌دهنده‌ معرفت انسانی است، اظهار کرد: اگر ائمه(ع) و بارگاه ملکوتی آن‌ها باقی باشد دین واقعی است و بقای دین به علائم و بقای بارگاه ملکوتی ائمه(ع) است.

به گزارش جماران ، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، در مراسم رونمایی از درب حرم امامین عسکریین ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج) که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از همکاری مردم لرستان در ساخت این درب، گفت: خدا را شاکریم که مهر و محبت مردم لرستان به اهل‌بیت عصمت و طهارت در مقام عمل به نتیجه رسیده است.

میرعمادی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) در راه تبلیغ دین بدترین شکنجه‌ها را متحمل شد، گفت: روزی پیامبر اسلام در داخل مسجدالحرام نشسته بود که یک مشرک شکمبه گوسفندی بر سر پیامبر انداخت و اطرافیان  مشرک شروع به استهزاء کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مشرکان سه سال پیامبر اسلام را در شعب ابوطالب در محاصره اقتصادی قرار دادند، افزود: محاصره اقتصادی مسلمانان و نبی مکرم اسلام در شعب ابوطالب به جایی رسید که مسلمانان برای یک وعده غذا نمی‌توانستند شکم خود را سیر کنند.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: پیامبر اسلام با یهودیان و منافقان برخورد کرد که در این راستا بیش‌از ۶۰ غزوه انجام داد.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که محبت به اهل بیت(ع) نشان دهنده‌ی معرفت انسانی است، عنوان کرد: محبت به اهل‌بیت انسان را به سر منزل مقصود می‌رساند این در حالی‌است که محبت اهل‌بیت به این است که انسان از آنها اطاعت کنند و سیره‌ی آنها را دنبال کند. محبت اهل‌بیت به این است که به ریسمان آنها چنگ بزنیم زیرا سعادت دنیا و آخرت ما در تبعیت از ولایت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اگر ضریحی برای ائمه‌اطهار(ع) ساخته می‌شود اگر دربی برای حرم اهل‌بیت ساخته می‌شود برای آن است که ائمه منار اسلام و منار دین هستند.

امام جمعه خرم‌آباد یادآورشد: اگر ائمه و بارگاه ملکوتی آنها باقی باشد، دین واقعی است و بقای دین به علائم و بقای بارگاه ملکوتی ائمه است.
نماینده ولی ‎ فقیه در لرستان ضمن ابراز خرسندی از کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم لرستان در کمک به بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: هدایای مردم لرستان برای بازسازی عتبات و عالیات در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا بر کسی پوشیده نیست. کاری که برای ساخت درب حرم امامین عسکریین ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج) در لرستان صورت گرفت، کار بی‌نظیری چه از نظر فنی و چه از نظر ظرافت کاری است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.