معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی اعلام کرد که تجمع جدال برانگیز 'یوبیل اورشلیم' در مالزی ممنوع شده و هیچ درخواست مجوزی در این مورد تصویب نمی شود.

به گزارش جماران ، 'احمد زاهد حمیدی' وزیر کشور مالزی دوشنبه شب در آیینی، گفت که این دستور بر اساس حوزه قدرت وزارت کشور به پلیس مالزی صادر شده است. 
به نوشته روز سه شنبه تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، وی گفت: این پیام بسیار روشن و صریح است. در مالزی به عنوان یک کشور چند نژادی آزادی مذهبی وجود دارد، اما تحمل درباره مسائل حساس نسبت به مسلمانان وجود ندارد، به ویژه زمانی که مراسمی برای گرامی داشتن اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی باشد. 
وزیر کشور مالزی از تشکل های غیر دولتی برای ارائه این گزارش به پلیس که باعث شدند این موضوع در نهایت به 'بوکیت امان'، پلیس مالزی، و از آنجا به وی گزارش شود، تشکر و قدردانی کرد. 
وی در مراسم افطاری در ایالت 'ایپوه' مالزی، گفت هنگامی که مساله رعایت قانون و حفاظت از حساسیت همه مذاهب مطرح می شود، من قادر به درک تفاوت ها نیستم. به دیگر مذاهب احترام می گذارم، اما لطفا به حساسیت های مسلمانان احترام بگذارید. 
وزیر کشور مالزی با اشاره به ماده سوم قانون اساسی فدرال این کشور که اسلام را به عنوان مذهب این کشور اعلام کرده است، خواستار احترام به اسلام شد.
بر اساس گزارش های منتشر شده، برگزارکنندگان این مراسم قصد داشتند که در فاصله روزهای 15 تا 18 ماه جاری میلادی (25 تا 28 خرداد) نسبت به برگزاری 'یوبیل اورشلیم' اقدام نمایند. 
برگزاری این مراسم از سوی گروه های مذهبی و عموم مردم مالزی مورد انتقاد قرار گرفت.
 برگزارکنندگان این مراسم پیش از این اعلام کرده بودند که هدف از برگزاری آن ترویج صهیونیسم نیست و تنها یک مراسم عبادی مسیحیان است. 
به اعتقاد گروه های اسلامی مالزی این مراسم به دلیل گرامی داشتن پنجاهمین سال جنگ شش روزه سال 1967 است که در آن رژیم صهیونیستی با غلبه بر اردن، مصر و سوریه توانست اورشلیم شرقی و نوار باختری را اشغال کند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.