مجموعه مصاحبه‌های «الیور استون»، کارگردان سرشناس هالیوود با «ولادمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش جماران ، «گاردین» نوشت: مصاحبه چهار قسمتی «الیور استون»، کارگردان برنده اسکار با «ولادمیر پوتین» ـ رئیس جمهور کشور روسیه ـ از روز دوازدهم ژوئن از تلویزیون پخش می‌شود.

 

گفته شده این برنامه‌ی مستند «دقیق‌ترین پرتره از پوتین در مقابل یک مصاحبه‌گر» را نمایان می‌کند. «استون» کارگردانی که پیش از این فیلم‌های سیاسی درباره «جان اف. کندی» و «نیکسون» ساخته است،‌ این مصاحبه‌ها را طی چندین جلسه ملاقات با رئیس جمهور روسیه تنظیم کرده است.

این دو درباره موضوعاتی چون «ادوارد اسنودن» و سازمان جاسوسی روسیه صحبت کرده‌اند و در کلیپ تبلیغاتی این برنامه هم دیده می‌شود که «استون» از «پوتین» می‌پرسد: به عنوان عضو سابق ک.گ.ب شما حتما با تمام وجود از  آنچه «اسنودن» انجام داد، متنفر هستید؟

«پوتین» در پاسخ به او می‌گوید: «اسنودن» خائن نیست. او به منافع کشورش خیانت نکرد. اطلاعاتی را که برای کشور و مردم‌اش خطرناک باشد، هم‌ به کشور دیگری نداد. او تنها کاری که انجام داد، عمومی کردن یک سری اطلاعات بود.

«استون» کارگردانی است که در سال ۲۰۱۶ فیلمی را درباره «ادوارد اسنودن» ـ افشاگر برنامه‌های جاسوسی سایبری آمریکا ـ ساخت. در این فیلم «جوزف گوردون لویت» نقش «اسنودن» را بازی کرد. فیلمنامه این فیلم که توسط خود «استون» و براساس کتاب «پرونده‌های اسنودن؛ جزئیات ماجراهای تحت تعقیب‌ترین مرد جهان» نوشته «لوک هاردینگ» ـ روزنامه نگار «گاردین» ـ نوشته شد.

»الیور استون»، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ضدجنگ است که به واسطه کارگردانی سری فیلم‌هایی که درباره جنگ ویتنام ساخت به شهرت رسید و تاکنون دوبار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. او سه فیلم «جوخه» (۱۹۸۶)، «متولد چهارم جولای» (۱۹۸۹) و «بهشت و زمین» (۱۹۹۳)، را سه‌گانه خود نامیده، هرچند هر یک از این آثار جنبه‌های مختلفی از جنگ را به‌ تصویر کشیده است. «وال استریت»، «پلیتون» و «قاتلین بالافطره» از جمله دیگر آثار شاخص این کارگردان آمریکایی به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.