آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در واکنش به تصمیم جنجالی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای خارج کردن آمریکا از توافق آب وهوایی پاریس، وعده اقدامات قاطع تر از همیشه را برای مقابله با تغییرات اقلیمی و محافظت از سیاره زمین داد.

به گزارش جماران از پایگاه خبری دویچه وله آلمان ، مرکل روز جمعه در نشست خبری گفت: در پی تصمیم ترامپ لازم است که تمام طرف های باقی مانده در توافق پاریس نگاه به آینده داشته باشند.
 وی افزود: ما در آلمان ، اتحادیه اروپا و در سرتاسر جهان ، با عزمی بیش از هر زمان دیگر، نیرو و توان خودمان را برای غلبه بر چالش های تغییرات آب و هوایی متمرکز خواهیم کرد؛ ما برای حفظ خلقت آنگونه که می شناسیم ، به توافق پاریس نیاز داریم. 
صدر اعظم آلمان تاکید کرد که دولت و کشور آلمان به عنوان یک کل واحد ، به تعهدات خود طبق توافق پاریس عمل خواهد کرد و همچنین به تعهدات خود برای کمک به کشورهای در حال توسعه در زمینه چالش های پیش روی آنها در ارتباط با گرم شدن زمین پایبند خواهد بود. 
مرکل افزود: توافق پاریس یکی از بنیادهای اساسی همکاری میان ملت های جهان است و یک موفقیت خواهد بود ؛ مسیر پیش رو دشوار است اما هیچ برگشتی در کار نیست؛ به همه آنان که نگران آینده سیاره ما هستند می گویم، بیایید با هم این مسیر را ادامه دهیم. 
وی با اشاره به مخالفت شماری از شرکت های آمریکایی با تصمیم ترامپ گفت از اینکه می بیند شرکت های بسیاری بخصوص در آمریکا می خواهند در این مسیر باشند احساس شوق می کند و تصمیم آمریکا نمی تواند ما را خود را ملزم به محافظت از زمین می دانیم، متوقف کند . 
مرکل پیش از این نیز در بیانیه مشترکی با سران فرانسه و ایتالیا تاکید کرده بود که هیچ مذاکره مجددی در خصوص توافق پاریس انجام نخواهد شد. مرکل به همراه امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و پائلو جنتیلونی نخست وزیرایتالیا در این بیانیه مشترک از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از توافق پاریس ابراز تاسف کردند.
سایر سیاستمداران آلمانی از جمله مارتین شولتز رییس حزب سوسیال دموکرات و گرد مولر وزیر توسعه آلمان نیز از تصمیم ترامپ ابراز تاسف کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.