«ادوار بالادور» (Édouard Balladur) نخست وزیر پیشن فرانسه، به دریافت پول های «مخفی» برای ساماندهی کارزار انتخابات ریاست جمهوری خود در سال 1995 و همچنین دریافت رشوه در معاملات اسلحه متهم شد.

به گزارش جماران از خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به تحقیقات، بالادور که نخست وزیر دوران «فرانسوا میتران» و رقیب سابق «ژاک شیراک» بود، دوشنبه این هفته (پریروز) توسط دیوان عدالت جمهوری به «معاونت در سوء استفاده از دارایی های اجتماعی و پنهان» متهم شد.
بر اساس اطلاعاتی که به دست خبرگزاری فرانسه رسیده است: بالادور 88 ساله از وکلای خود خواسته است که پیش از تصمیم دادگاه فرجام، این اتهام ها به چالش کشیده شود.
به گفته وی، 'هیچ نتیجه ای از حساب های کارزار انتخاباتی ماه اکتبر 1995 به دست نمی آید'.
هشتم ماه مه سال 2002 مصادف با دوران دولت بالادور، یک خودروی بمب گذاری شده خود را به اتوبوس حامل کارکنان اداره کشتی سازی فرانسه (DCN) در کراچی پاکستان کوبید و منفجر شد و 15 تن از جمله 11 فرانسوی کشته و 12 فرانسوی دیگر زخمی شدند.
تحقیقات تروریستی این پرونده که تا سال 2009 بر روی القاعده متمرکز شده بود، به اثبات یک مورد اتهام دریافت کمک های مالی مخفیانه به کارزار انتخاباتی بالادور در انتخابات ریاست جمهوری 1995 منجر شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.