به گزارش جماران روزنامه همدلی نوشت:

به گزارش جماران، درِ رسانه ملی همچنان بر پاشنه سابق می‌چرخد و انگار نه انگار که انتخاباتی برگزار شد و مردم برخلاف توصیه‌های صریح و ضمنی رسانه ملی کسی دیگر را برگزیده‌اند و به طرف مقابل «نه» گفته اند. صداوسیما همچنان حملات خود به رئیس جمهور را بر اساس تصمیمات دوره تبلیغات ادامه می‌دهد، ولی این بار دیگر یک نامزد را تخریب نمی‌کند که دهانه آتش‌بار خود را به سمت رئیس جمهور پیشین و منتخب کنونی گرفته است.
شبکه «افق» که پیش از این از سوی کارشناسان رسانه به عنوان رسانه‌ای برای جبهه پایداری؛ طیف تندروی مخالف دولت ارزیابی شد، همچنان با استفاده از امکانات بیت‌المال، رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی را - که موافق منویات این طیف سیاسی نیست –تخریب می‌کند و در حقیقت گویی مناظرات تلویزیونی دوره انتخابات همچنان ادامه دارد.
برنامه «جهان‌آرا» که یکی از برنامه‌های این شبکه است، یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های رسانه‌ای مخالف دولت و اصلاح‌‌طلبان و وابسته به جبهه پایداری را به عنوان مجری به خدمت گرفته است که حتی اگر بخواهد نمی‌تواند احساسات خود بر ضد دولت و اصلاح‌طلبان را بروز ندهد، چه برسد به این که می‌خواهد و به خوبی نیز این تریبون مردمی را به خدمت اهداف سیاسی خود به کار می‌گیرد.
 گفت‌وگوی روز گذشته وحید یامین‌پور؛ مجری برنامه جهان‌آرا با حمیدرضا آصفی، سخنگوی وزارت خارجه در زمان اصلاحات، به خوبی نشان می‌دهد که رسانه ملی به هیچ وجه قصد پا پس کشیدن از مواضع قبل از انتخابات خود ندارد.
بخشی از فایل تصویری این برنامه که در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته شده و مشخص است که قبل از ورود به بحث اصلی است، این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. در بخشی از این ویدیو آمده است:
یامین‌پور: «...یعنی می‌خواهید بگویید مشارکت بیش از 75درصد می‌شد، چه بسا 80 درصد، 85 درصد....»
آصفی: «آمارش از سال 88 هم بیشتر می‌شد...»
یامین‌پور:«چه بسا ... نمی‌دونم بیشتر می‌شد ...88 واقعا یونیکه. یه دونه است.»(شیفتگی در چهره یامین‌پور به خوبی مشاهده می‌شود)
آصفی( با خنده):« 88 همه چیزش یونیک بود...»
یامین‌پور: «بله. البته این انتخابات شیرینی بیشتری داشت...الحمدلله سطل‌های آشغال در امان بود، کسی آتیش‌شان نزد، کسی بی‌حرمتی نکرد، طرف بازنده هیچی نگفت، با این که اعتراض جدی داشت به وضعیت اجرایی انتخابات...»
این سخنان یامین‌پور در حالی است که در روزهای گذشته انواع و اقسام توصیفات درباره رای مردم به رئیس جمهور منتخب از سوی جناح متبوع وی مطرح شد، از رای حرام تا رای سیاه. به ادامه گفت‌وگو توجه کنید:
آصفی:«آره خب، این دفعه هم طرف برنده شلوغش نکرد. اون دفعه طرف برنده، خیلی شلوغش کرد، زود جشن گرفت، در مناظره چیزهایی گفته شد که...»
اما یامین‌پور نمی‌تواند فقط به عنوان یک مجری بی‌طرف به ماجرا نگاه کند، می‌پرد وسط حرف آصفی و می‌پرسد:«شما صحبت دیروز آقای دکتر روحانی را شنیدید؟ خوب بود؟» اشاره او به سخنان رئیس جمهور در جمع فعالان ستاد انتخاباتی‌اش در روز چهارشنبه در سالن وزارت کشور است.
آصفی:«ببینین، شاید من بعضی جملاتش را نپسندم، ولی...» در این هنگام یامین‌پور گویی به منظور خود نایل شده، وسط حرف آصفی می‌پرد و می‌گوید:«خب کافیه، راجع به این موضوع دیگه صحبت نکنیم.» و البته صراحتا ادامه می‌دهد:« همینو می‌خواستم.»
یامین‌پور در ادامه این فایل تصویری می‌گوید:«من قصد ورود به این موضوع را نداشتم، ولی بعضی چیزها هست که شیرینی‌ها را کم می‌کند. یعنی آدم انتظار دارد که وضعیت مطلوب‌تر
باشد.» در ادامه حمیدرضا آصفی با اعتراض ملایمی می‌گوید:«شما با این زاویه شروع کردید...»
یامین‌پور:« نه، ما داریم خوش وبش می‌کنیم.»
آصفی:«خوش وبشش که این‌جوری باشه وای به حال چالش‌هاش...ببینید، من سخنگوی دکتر روحانی نیستم... آقای دکتر روحانی احساس کرد که در مناظره‌ها بهشون تندی و تلخی شده بود، این هم یک نوع واکنش
بود...»
اما یامین‌پور توضیحات آصفی را نمی‌پسندد و با طعنه می‌گوید:« خیلی خب، سخنگو نبودید، ولی حامی خوبی بودید.»
او اگرچه گفته قصد ورود به این ماجرا را ندارد، اما ادامه می‌دهد:«من به عنوان صنف رسانه که باید طرف مردم را بگیرم، عرض می‌کنم در شبکه‌های اجتماعی بعد از صحبت‌های دکتر روحانی واکنش‌های خیلی ناراحت کننده‌ای[وجود داشت] که ما انتظار نداشتیم. ایشون باید خودشو رئیس جمهور همه بداند، نه مثلا اون پنجاه و چند درصد...»
همین موضوع باعث شد که آصفی در پاسخ وی پاسخ بگوید:« شما باز کاری می‌کنین که من به فرمایشات ایشون اشاره کنم و شما بگید من حامی‌ام. ایشون هم گفت من به حقوق اقلیت احترام می‌گذارم، و گفته که من رئیس جمهور همه هستم...»
یامین‌پور اما همچنان مصر به ادامه انتقاد از رئیس جمهور است:«ایشون بیشتر کسانی که بهش رای نداده بودند، را متهم کرد[گفت] مردم به خشونت رای ندادند، چیزهایی شبیه به این... البته این موضوع این برنامه نبود وگرنه پخش می‌کردیم و راجع بهش صحبت می‌کردیم...»
این همه انتقاد در حالی از رئیس جمهور مطرح شد که به گفته مجری «موضوع برنامه» هم نبوده است. همین بخش کوتاه از این برنامه نشان می‌دهد که چگونه رسانه ملی همچنان به دوقطبی قبل از انتخابات ادامه می‌دهد و ظاهرا به توصیه‌ها و انتقادات کارشناسان سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای بی‌توجه 
است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.