کره جنوبی برای اولین بار در یک سال گذشته موافقت کرده است یک گروه مدنی این کشور با کره شمالی ارتباط برقرار کند.

به گزارش جماران، از ماه ژانویه سال گذشته میلادی (بهمن ماه 95) که کره شمالی آزمایش اتمی انجام داد، ارتباط همه گروه های مدنی کره جنوبی با این کشور قطع شده بود.
با این وصف طبق اظهارات «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی مبنی بر از سرگیری تدریجی گفت و گوها با کره شمالی، پیش بینی می شد تا اولین فرصت به گروه های مدنی داده شود.
مدت طولانی است که این گروه ها درخواست های خود را به دولت داده اند و حالا برای اولین بار گروه «کوریا شیرینگ» این کشور اجازه یافته است تا با کره شمالی مرتبط شود.
خبرگزاری یونهاپ روز شنبه به نقل از وزارت وحدت کره جنوبی گزارش کرد که این گروه مدنی برای برقراری ارتباط با پیونگ یانگ چراغ سبز گرفته است.
البته ارتباطات گروه های مدنی عمدتا مسایل سیاسی را شامل نمی شود اما نفس ارتباط طرفین می تواند شروع گفت و گوهای اصلی میان دولت ها را تسهیل کند.
این گروه کره ای قصد دارد با کره شمالی در مناطق مرزی دو کشور در خصوص ریشه کن کردن بیماری مالاریا همکاری کند.
کره جنوبی اعلام کرده است که دولت جدید در مسایل انساندوستانه و مدنی، برابر کره شمالی رهیافتی نرمش پذیرتر اتخاذ خواهد کرد.
تاکنون بیش از 20 گروه مدنی کره جنوبی درخواست های خود را برای سفر به کره شمالی و ارتباط و همکاری با این کشور به دولت سئول داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.