آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، بر لزوم توسعه فرهنگ قرآنی در سراسر کشور و در تمام امور تاکید کرد.

به گزارش جماران ، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار با مدیران فرهنگی حرم و مرتلان ماه رمضان حرم کریمه اهلبیت(ع) گفت: انقلاب اسلامی دارای جوانب مختلفی است که یکی از جنبه‎های اصلی آن، تغییر نظام سیاسی بود.

وی افزود: این انقلاب دارای جنبه‎های حاشیه‎ای نیز بود که بعضا، کمتر از متن نبود؛ یکی از این برکات، رونق گرفتن اعتاب مقدسه و امامزادگان شریف در کشور بود که امروز کانون فعالیت‏‎های بزرگ فرهنگی شده‎اند.

این مرجع تقلید بیان کرد: خوشبختانه برنامه عظیم ترتیل خوانی حرم و اشکال جدید آن باعث رونق گرفتن این بحث در کشور و اعتباب مقدسه شد، به نحوی که این کار در اکثر امامزادگان و مراکز فرهنگی انجام می‎شود.

آیت‎الله مکارم شیرازی بیان کرد:خوشبختانه این تفاوت در قم مشاهده شد که باید هم می‎شد زیرا این شهر، عش آل محمد(ص) و شهر حوزه است؛ مردم ما با این برنامه دل‎های خود را به قرآن گره زدند و معارف بیساری نیز از آن بر گرفتند.

وی گفت: یکی از کارهای خوبی که در سالهای اخیر در این برنامه انجام شده که ما نیز به آن تاکید داریم، برگزاری برنامه تفسیر و بیان چکیده آیات جزء مربوطه بوده است که این کار به فهم بهتر قرآن که زمینه عمل به قرآن است کمک می‎کند.

این مرجع تقلید اظهارکرد: امام علی(ع) فرمودند که نباید کاری کنید که دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند؛ همچنین ایشان فرمودند که سرمایه یک امت، قرآن است و امتی که قرآن ندارد، گویی که هیچ ندارد.

وی یادآور شد: قرآن همه چیز ملت ما است و باید برای این عنصر حیاتی همه کار انجام دهیم؛ باید کاری کنیم که ملت ما یک ملت قرآنی تمام عیار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.