در حالی که ششمین دور مذاکرات صلح سوریه در ژنو آغاز شده است، درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه و تروریست ها در اطراف شهر درعا واقع در جنوب سوریه رخ داد که در اثر آن شماری از تروریست ها کشته شدند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آلمان از دمشق، درگیری های شدیدی در شهر درعا واقع در جنوب سوریه میان نیروهای ارتش و تروریست ها رخ داد که شدیدترین درگیری از آغاز اجرای آتش بس در مناطق کاهش تنش به شمار می رود.
دیده بان حقوق بشر سوریه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این درگیری ها اطراف محله المنشیه و منطقه سجنه در بخش غربی شهر درعا متمرکز بوده و دو طرف مواضع یکدیگر را به شدت هدف حملات خود قرار دادند.
بر اساس اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، یگ گروه حقوقی مخالف نظام سوریه که مقر آن در انگلیس است، کشته شدن یک فرمانده ارشد تروریست ها را تایید کرد. 
از سوی دیگر، یک منبع نظامی سوری گفت که حملات شدید تروریست ها به این استان، سبب کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن 6تن دیگر شد و شماری از ساختمان های اطراف، دچار آتش سوزی شدند.
این منبع سوری که نامش ذکر نشده است، گروه مخالفان را به تلاش برای ناکام گذاشتن توافق آستانه متهم کرد و گفت: هدف آنها از این حملات، تحقق دستاوردهای سیاسی در کنفرانس ژنو 6 است. 
تروریست ها همچنین کشته شدن یکی از فرماندهان نظامی خود را به نام بلال ابو زید در محله المنشیه به دست نیروهای ارتش سوریه تایید کردند.
دور ششم مذاکرات صلح سوریه با حضور همه گروه ها از روز گذشته (سه شنبه) در ژنو آغاز شد.
رئیس مذاکره کنندگان دولت سوریه در این دور از مذاکرات ژنو به عهده بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل و رئیس هیات عالی مذاکره کنندگان مخالفان نیز به عهده نصر الحریری و محمد صبرا است.
استفان دی میستورا در دوره های پیشین مذاکرات صلح سوریه که در ژنو سوئیس برگزار شد، نتوانست نمایندگان گروه‌های مخالف سوری و دولت را دور میز مذاکره جمع کند.
این در حالی است که دو هفته گذشته نیز در نشست سوری- سوری در آستانه پایتخت قزاقستان، تفاهم نامه تشکیل چهار منطقه کاهش تنش در سوریه میان سه قدرت روسیه، ایران و ترکیه امضا شد.
گروه های مسلح و تروریستی با حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه از شش سال پیش، جنگی را علیه دولت و مردم سوریه آغاز کردند که همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.