از هر بیست و پنج کارگر آمریکایی، آزمایش اعتیاد یک نفر مثبت است.

به گزارش جماران؛  وال استریت ژورنال نوشت: از هر 25 کارگر آمریکایی، آزمایش اعتیاد یک نفر مثبت است.

 این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم لورن وبر نوشت: به گزارش موسسه کوئست دیاگنوستیکس (Quest Diagnostics ) که یکی از بزرگترین موسسات آزمایش سلامت کارگران در آمریکا است، تعداد کارگران آمریکایی که آزمایش اعتیاد آنها مثبت است، نسبت به دوازده سال گذشته بی سابقه است. 
تعداد کارگرانی که نتیجه آزمایش مصرف ماریجوانا در آنها مثبت است چهار درصد افزایش یافته است به علاوه، نتیجه مصرف دیگر مواد مخدر نیز مثبت است. این افزایش با توجه به قوانین آزادتر درباره مصرف ماریجوانا در برخی از ایالت های آمریکا و رواج مجدد استفاده از مواد مخدری مانند کوکائین و متافتامین ایجاد شده است.
در سال 2016، از میان 8/9 میلیون آزمایش ادرار که موسسه کوئست به درخواست کارگزاران انجام داد، نتیجه آزمایش 4/2 درصد از آنها مثبت بود در حالی که این رقم در سال 2015، چهار درصد بود. این بالاترین میزان از سال 2004 است، در آن سال 4/5 درصد از آزمایش ها حاکی از مصرف مواد مخدر غیرقانونی بود.
ماریجوانا همچنان یکی از رایج ترین مواد مخدر در میان کارگران آمریکایی است و این ماده در 2/5 درصد از آزمایش های ادرار همه کارگران در سال  2016 وجود داشت، در حالی که این رقم در مقایسه با یک سال قبل از آن 2/4 درصد بود. 
این موسسه همچنین از افراد دیگری مانند رانندگان اتوبوس و خلبانان نیز که شغل آنها بر امنیت عمومی تاثیر دارد، آزمایش گرفت. در این بخش نیز، در آزمایش 0/78 درصد از آنها ماریجوانا تشخیص داده شد که نسبت به سال پیش از آن، که این رقم 0.71 درصد بود، افزایش داشته است.
در ایالاتی که استفاده تفریحی از ماریجوانا مجاز است، اعتیاد افزایش یافته است. در سال 2016، آزمایش مثبت در کارگران در ایالت کلرادو 11 درصد و در واشنگتن نه درصد افزایش یافته بود. در این سال، افزایش میزان آزمایش مثبت اعتیاد در این ایالت ها نسبت به افزایش مصرف مواد مخدر در سراسر این کشور بیش از دو برابر بوده است.
در ادامه این گزارش آمده است، استفاده از مواد مخدر در میان مردم آمریکا در مقایسه با قشر کارگر بیشتر است. 
بر اساس تحلیل اخیر موسسات ملی سلامت در آمریکا، در نظرسنجی های دولتی سال 2015 مشخص شد، از میان آمریکایی های 26 ساله و بالاتر، 6/5 درصد به استفاده از ماریجوانا یا حشیش در ماه قبل اذعان کردند. در میان افراد 18 تا 25 ساله نیز، این میزان 19/8 درصد بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 650001
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.