فرماندهی عملیات "خشم فرات" وابسته به نیروهای سوریه دموکرات به داعشی‌های ساکن شهر رقه تنها ۱۰ روز مهلت دادند تا خود را پیش از آغاز عملیات علیه شهر تسلیم کنند.

به گزارش جماران ، به نوشته روزنامه رای الیوم، فرماندهی عملیات "خشم فرات" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بنا به درخواست شیوخ و چهره‌های برجسته عشایر و نیز شورای مدنی شهر رقه و با موافقت شورای سوریه دموکرات به داعشی‌های سوریه‌ای در رقه ۱۰ روز مهلت می‌دهد تا خود را پیش از آغاز عملیات علیه این شهر تسلیم کنند.

 

در این بیانیه آمده است،‌ از تمامی سوری‌هایی که به صفوف داعش پیوسته‌اند چه آنها که مجهز به سلاح شده‌اند و چه نیروهای اداری این گروه تروریستی دعوت می‌کنیم خود و سلاح‌هایشان را به نزدیک‌ترین پایگاه نظامی وابسته به نیروهای سوریه دموکرات تسلیم کنند تا به این ترتیب جان خود و خانواده‌ و شهرشان را از نابودی نجات داده و شهر الرشید خالی از فساد و مفسدان شود،‌ ما آماده‌ایم تمامی امدادهای فوری و انسانی لازم را به تمامی کسانی خود را ظرف ۱۰ روز آینده تسلیم کنند،‌ ارائه دهیم و فرقی ندارد که این اشخاص خود را به نیروهای نظامی، یکی از شیوخ عشایر، چهره‌های برجسته رقه و یا شورای مدنی آن تحویل دهند.

در ادامه این بیانیه از ساکنان رقه و دیگر مناطق تحت کنترل داعش خواسته شد از مراکز حضور داعش و پایگاه‌ها و بازداشت‌گاه‌هایش دوری کنند تا جانشان حفظ شود.

نیروهای سوریه دموکرات اکنون در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر رقه قرار دارند و اکنون در آستانه محاصره کامل آن هستند.

این نیروها عملیات نظامی خود به سمت رقه را از نوامبر گذشته آغاز کردند.

آنان در چهار مرحله تعدادی از روستاها و شهرهای استان رقه را که در کنترل داعش بودند،‌ پس گرفتند، آخرین این شهرها الطبقه بود.

فرماندهان یگان‌های مدافع خلق کرد که رهبری نیروهای سوریه دموکرات را بر عهده دارند،‌ اعلام کردند که یورش علیه شهر رقه تابستان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.