جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل هیچ کمک یا امداد رسانی امروز مهم تر از توقف جنگ، بازگشت به میز مذاکره و اجازه ورود کمک های بشر دوستانه به همه مناطق کشور نیست.

به گزارش جماران و به نقل از شبکه خبری المسیره، جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور انسانی ونماینده مقیم سازمان ملل در یمن نشست مطبوعاتی امروز(سه شنبه) در صنعا افزود: فروپاشی کامل نظام بهداشتی آثار منفی بر وضعیت بسیار بد بیماری وبا و افزایش مبتلایان به آن خواهد گذاشت این درحالی است که 45 درصد مراکز بهداشتی کشور با کمترین امکانات خود فعال است. 
وی نسبت به تبدیل یمن از کشور درگیر مشکلات به کشور صادر کننده آن در صورت سکوت جامعه بین المللی هشدار داد.
مک گولد ریگ افزود: سازمان ملل در یمن با کمبود شدید سرمایه برای رفع نیازهای بشر دوستانه مواجه است و سرمایه گذاری ها در امور انسانی متجاوز از 20 درصد کل سرمایه های مورد نیاز نیست و اوضاع فاجعه بار نیازمند وفای به عهد سریع کشورهای کمک کننده است. 
مک گولدریک درخصوص پیش بینی بیشتر شدن موارد ابتلا به وبا و بدتر شدن اوضاع بهداشتی و اقتصادی کشور گفت : هرگونه حمله نظامی به بندر الحدیده دارای آثار و نتایج بسیار بدی در زمینه امداد رسانی خواهد بود. 
سازمان ملل چندین راه کمک رسانی به غیر از بندر الحدیده را آزمایش کرد اما هزینه ها بیشتر از توان سازمان ملل است وبه همین دلیل بندر الحدیده شریان اصلی زندگی مردم یمن است. 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال94اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.